Hees JO11-1 kampioen🎉

14 mei 2023

THE CHAMPIONS: HEES JO11 (een groep waar muziek in zit) 🏆🏆🏆

Op een wonderschone zaterdagochtend in een heerlijke voorjaarszon heeft HEESJO11 zich van zijn beste kant laten zien. In een bij tijd en wijle zinderende derby tegen plaatsgenoot SO Soest, kwam de kwaliteit bij HEES, naar mate de wedstrijd vorderde, bovendrijven. Uiteindelijk versloeg de jongste kampioen tegenstander SO Soest met duidelijke cijfers, die er niet om liegen (10-4).

Voor een grote toeschouwersschare begon HEES twijfelend en zeer matig aan het kampioensduel. Het speelde slordig en dat moet je tegen SOSoest niet doen. Binnen de kortste keren keek HEES tegen een 0-1 achterstand aan. Je zou verwachten dat HEES van de schrik wakker zou worden, maar niets was minder waar. De blauw-witten van de Bosstraat waren in het begin de betere ploeg. Hees wilde wel, maar het leek alsof de spanning in de benen zat, want weinig passes kwamen aan.

Toch wist HEES puur op karakter de gelijkmaker te forceren. Door goed storend werk van Chakir wist Lars de bal in het netje achter de uitstekende doelman van Soest te ploffen (1-1).  Lang kon HEES niet genieten van de treffer, want weer werd er in de laatste linie geschutterd en weer liet Soest zien dat het geen ploeg heeft waar je mee kunt dollen (1-2).

In het eind van de tweede kwart vond HEES eindelijk zijn ritme en ging het spelen als een harmonika, aanvallen, inzakken, aanvallen, inzakken. HEES speelde plots het zo beproefde strategietje als een symphonie van Beethoven. De 'Ĺarsparade' leek wel ingezet. De blonde pijl van HEES nam zijn ploeg op voortouw. Eerst scoorde Lars de 2-2 en toen ja, toen de schitterende cornerbal van Chakir, Lars naar de eerste paal en die liet als een Sydney van Hooijdonk de bal op zijn hoofd vallen, een kopgoal...... en een beauty. HEES voor de eerste maal op voorsprong 3-2 in het zo belangrijke 'kampioensduel'.

Hees speelde zich door inzet op het middenveld op een voordeel en werd sterker en sterker. Sylvan, Levi, Loek, Lucas, Cas, werkten en combineerden zich een slag in de rondte en merkten dat Soest er een beetje door heen kwam te zitten. Sylvan opende mooi op Lars en die schoof de bal eenvoudig langs de doelman, HEES op een verdiende 4-2 voorsprong. Daarna ging het hard. Hees lokte Soest uit zijn schulp en profiteerde volop van de ruimte die Soest achterin liet. Sylvan zette op kracht door en poeierde de bal achter de verbouwereerde doelman van Soest, 5-2. Trainers John en Jean-Paul begonnen langzamerhand ietwat tot rust te komen aan de zijkant (ook zij waren flink gespannen). Want deze trainers moesten de eerste twee kwarts wel vol op het coachorgel spelen om iedereen bij de les te houden. HEES ging steeds beter samenspelen en langzaam werd SO Soest gedwongen een toontje lager te zingen. Loek kopte laag bij de grond als een Zlatan Ibrahimovic een voorzet van Chakir door en het schot van Sylvan sloeg in, als een slag op de grote trom, 6-2!

Ook achterin met GIJS, SEBAS en STAN voerde HEES nu veelal de boventoon. Er werd weinig weggegeven. Tot SO Soest een kadootje kreeg (6-3). De wedstrijd was ondanks deze tegengoal wel gespeeld. HEES bleef met CAS, LEVI, LUCAS, LOEK steeds de combinatie zoeken en bleef uiterst gevaarlijk. Maar kadootjes werden er niet aleen door HEES gegeven ook SOSOEST kon dat. Lars mocht het geschenk uitpakken en simpel de 7-3 scoren. Daarna was GIJS die met een afstandschot vriend en vijand verbaasde, 8-4. Het feest kon beginnen, want de overwinning was binnen! Na goed doorzetten van aanvoerder Stan mocht Chakir zijn wel verdiende doelpunt maken, 9-4. Het prachtige slotakkoord was een aanval uit het boekje, dubbele een-twee tussen Lucas en Chakir, en Chakir maakte het betoverend mooi af, 10-4. Het orkest van HEESJO11 had er prachtige partij van gemaakt. Na het eindsignaal van de uitstekend leidende dirigent van de middag (scheidsrechter), kon het vele publiek langs de kant, de spelers een welverdiende staande ovatie geven. Voor veel spelers het eerste 'kampioenschap' in hun voetbalcarriere, er zit veel muziek in de groep, iedereen heeft zijn stinkende best gedaan, wat wij dit jaar geleerd hebben is dat je uiteindelijk 'samen' de muziek maakt!

Een kampioenschap is leuk, goed voor het zelfvertrouwen, maar er is nog een boel te leren, daarom kijken de begeleiders al met plezier uit naar volgend seizoen! Uiteraard deze maand nog trainen en plezier beleven met elkaar in een ontspannen sfeer.

Ouders bedankt voor de steun dit seizoen, wij rekenen ook volgend seizoen weer op jullie steun.