Afgelastingen van wedstrijden en trainingen

Afgelastingen van (competitie)wedstrijden is een vervelende zaak. Voor iedereen, maar in ons klimaat onvermijdelijk.
De velden van Hees worden gekeurd door de gemeente; dit geldt voor zowel de speelvelden als de trainingsvelden.

Bij afgelastingen op zaterdag geeft de dienstdoende 'man van dienst' z.s.m. de informatie door aan:

• de jeugdwedstrijdsecretaris; deze stelt de scheidsrechters op de hoogte;
  • de bezoekende vereniging(en);
  • de leider(s) van de thuisspelende HEES-jeugdteams. De leider(s) informeert (informeren) de trainer en de spelers van het team.

Berichtgeving over algehele afgelastingen (voor Hees is dat de KNVB, district West 1) worden in de radionieuwsdienst alleen vermeld in de zgn. lange nieuwsuitzendingen, en wel op vrijdag om 18:00 uur en op zaterdag om 8:00 uur. Ook kunt u kijken op NOS teletekst pagina 603. Hees 1 valt onder categorie A en de rest onder categorie B.
Een X betekent dat de wedstrijden voor de betreffende categorie zijn afgelast.

Soms komt informatie over de afgelastingen erg laat door en heeft het hele team zich al verzameld en staat klaar om af te reizen voor de uitwedstrijd. Dat is voor iedereen vervelend maar niet altijd te voorkomen.

Bij afkeuring van het trainingsveld belt de gemeente één persoon van de vereniging en deze informeert alle trainers, de leiders en het barpersoneel.
Ieder team heeft zijn eigen systeem om iedereen te informeren over de afgelasting van de training, zo werkt het ene team met het zogenoemde 'sneeuwbalsysteem' en bij het andere team whats-appt de trainer/leider de spelers van zijn team.