Huisregels

In maart 2013 presenteerde de KNVB het 'Actieplan tegen geweld, voor sportiviteit', omdat speciale aandacht voor sportiviteit nodig blijkt te zijn. Hees heeft haar ideeën rondom sportiviteit vastgelegd in het Handboek v.v. Hees. We geven een samenvatting van de huisregels die daarin staan.
Gedrag

• Het gebruiken van schuttingtaal en andere oneigenlijke taal, vloeken en schelden in en om het veld is niet toegestaan.
  • Discriminatie op grond van afkomst, geloof, huidskleur of andere zaken wordt door v.v. Hees niet getolereerd.
  • Het natrappen van een tegenstander dan wel het slaan, schoppen, spugen, uitschelden en/of ander gedrag dat niet tot het voetballen en het voetbalplezier hoort, is niet toegestaan.
  • Spelers leggen zich neer bij de beslissingen van de scheids- en grensrechter.
  • Alle leden dragen de naam van v.v.Hees altijd positief uit.
  • Als een speler problemen heeft met medespelers, leiders of trainers, probeert hij/zij die eerst zelf op te lossen in overleg met de leider of trainer. Lukt dat niet, dan kun je altijd contact opnemen met iemand van het bestuur.
  • Niemand pest een ander. We zorgen er samen voor dat ieder kind het naar zijn zin heeft en dat niemand wordt buitengesloten.
  • Respecteer anderen (geef aan het begin van de wedstrijd de tegenstander een hand, maak een simpel excuus als je een grove overtreding hebt begaan), respecteer andermans eigendommen en neem je verantwoordelijkheid (houd je bijvoorbeeld aan de tijd van verzamelen).
  • Respecteer het terrein van v.v.Hees en zorg ervoor alsof het je eigen bezit is.
  • Gedraag je in het kleedlokaal, zowel voor als na de training of wedstrijd.
  • Let er bij thuis- en uitwedstrijden op dat er geen troep wordt achtergelaten.

Voor ouders en andere toeschouwers geldt: bemoei je niet met het spel en de tegenstander! Dat doen de scheidsrechter, grensrechter en coaches!
Kleding

• Het dragen van scheenbeschermers is verplicht, ook tijdens trainingen.
  • Het spelerstenue is eigendom van v.v. Hees, dus ga er met zorg mee om. De kleding wordt voor de wedstrijd uitgegeven en na de wedstrijd ingenomen.
  • Op de training dienen de spelers sportkleding te dragen.
  • Tijdens de wedstrijden wordt altijd met goed opgetrokken kousen gespeeld en het shirt wordt in de broek gedragen.
  • Doe kettinkjes, horloges, oorringen en andere voorwerpen die voor jezelf of een ander gevaar kunnen opleveren, af.
  • Het is verboden om met voetbalschoenen de kantine te betreden.

Voetbalbak

• Het gebruik van de voetbalbak is alleen toegestaan aan de kabouters en de spelers van de F- en E-elftallen.

Douchen

• Na een wedstrijd verlaat je bezweet het veld. Daarom is douchen een normale zaak en we gaan er dan ook van uit dat iedereen dat doet. Tijdenshet douchen is het dragen van badslippers verplicht.
  • Na de wedstrijd: douchen, afdrogen, aankleden en het kleedlokaal verlaten. Dus niet langer in het kleedlokaal blijven dan nodig is!

Veiligheid

• Jongere spelers wordt geadviseerd om na de training, vooral als het donker is, met z'n tweeën of met meer naar huis te rijden.

Alcohol‐ , rook- en drugsbeleid

• Verkoop van alcoholische drank is op zaterdag na 13.00 uur toegestaan. Aan jongeren onder de 18 jaar worden geen alcoholische drankenverstrekt. Alcohol langs de lijn is niet toegestaan. Kratten bier in de kleedkamers zijn niet toegestaan.
  • De Hees-accommodatie is geheel rookvrij, wat inhoudt dat er nergens binnen gerookt mag worden.
  • Hees tolereert drugsgebruik niet op het terrein van de vereniging.