Toekomst van Hees

17 februari 2014

Kansen voor Hees

In de voorgaande periode is er achter de schermen hard gewerkt om Hees weer 'baas in eigen huis' te laten worden. Zoals aangekondigd tijdens de Algemene Leden Vergadering (11 november 2013) zijn we hierover druk in de weer met de gemeente Soest. Het doel is om ons clubhuis weer in eigen beheer te krijgen en dan een verbouwing te realiseren. Het bestuur is verantwoordelijk voor de toekomst van vv Hees. Als we nu geen actie ondernemen, staan we stil en stilstaan is er op een bepaald moment niet meer bij horen. Dit kunnen wij ons niet veroorloven. Wel qua ligging, maar niet qua clubhuis (en velden). Met name ons clubhuis vraagt om een stevige verbetering.

Er is binnen het gemeentebudget de aankomende jaren geen ruimte voor grote uitgaven (nieuw clubhuis/kunstgrasveld en dergelijke) aan verenigingen. De geldkraan bijde overheid gaat steeds verder dicht. Er wordt een stevig beroep gedaan op de 'eigen kracht' en 'zelfredzaamheid' van de verenigingen, hun leden, vrijwilligers en besturen.

Om de toekomst van vv Hees veilig te stellen, moeten we zelf initiatief nemen. Het belangrijkste initiatief heeft betrekking op onze wens om het clubhuis weer in eigen beheer te krijgen. Om die reden zijn we (lang geleden) in gesprek gegaan met de wethouder en haar ambtenaren. De wethouder en ambtenaren hebben vanaf het eerste moment positief tegenover onze plannen gestaan. Nu, ruim tweeënhalf jaar na het eerste gesprek, hebben we te horen gekregen dat de gemeenteraad akkoord is gegaan met het verder uitwerken van onze plannen.

Dit betekent dat we vanaf nu met de gemeente in overleg zijn om het clubhuis in eigen beheer te krijgen en een grote verbouwing te realiseren. Een mooi bericht na een lange tijd van investeren.

In de maand maart zullen de gesprekken met de gemeente worden voortgezet en gaan we aan de slag met het uitwerken van de plannen. Een nieuwe fase op weg naar een mooie en meer gegarandeerde toekomst van onze club vv Hees. Hierbij zullen we gebruik maken van de financiële- en bouwtechnische kennis van Hezianen binnen onze club.

Zodra er meer concreet nieuws te melden is met betrekking tot de voortgang van het proces, dan zullen we jullie hierover informeren.

Namens het bestuur van vv Hees en met een groet,
Ed Knies