Ooit gedacht lid te worden van de Club van 100?

06 maart 2018

De 'Club van Honderd' is een club van 100 leden die ieder 50 euro (vroeger 100 gulden) bijdragen. Het geld is bedoeld voor een financiële gewenste en noodzakelijke financiële buffer. Van die bijdrage worden leuke activiteiten georganiseerd waarmee de reserves nog verder uitgebouwd kunnen worden. Nieuwe leden zijn zeer welkom!!

Club van 100

Bij een voetbalvereniging zal sportiviteit altijd het vertrekpunt zijn, de organisatie is hierop ingericht en u komt naar de velden voor het heerlijke spelletje. Een andere kant van een voetbalorganisatie is de financiële kant. Hiervoor vragen we uw aandacht.

Om alle uitgaven te kunnen doen is veel geld nodig: de KNVB vraagt afdrachten, energierekeningen moeten worden voldaan, de trainersstaf betaald. Het is voor het bestuur elke keer weer een gepuzzel om de inkomsten op niveau te houden en om aan haar verplichtingen te blijven voldoen. Al jaren is de situatie zo dat er geen of onvoldoende ruimte is om echte reserves op te bouwen, reserves die wel van groot belang zijn. Reserves maken het immers mogelijk dat (onvoorziene) uitgaven gedaan kunnen worden, uitgaven die niet altijd eenvoudig te realiseren zijn.

Om de vereniging deze gewenste en noodzakelijke reserve te kunnen bieden, is jaren geleden de 'Club van Honderd' opgericht. Honderd Hezianen waren al snel bereid gevonden om voor destijds honderd gulden per jaar een gezonde buffer aan te leggen. Een buffer die zijn waarde al verschillende keren heeft getoond. Het geld wat de Club van Honderd ontvangt wordt in goed overleg met het bestuur van de v.v. Hees besteed aan diverse grotere noodzakelijke uitgaven. Zo is er de afgelopen jaren geïnvesteerd in een AED (defibrillator), een koel-vrieskist, een waterstofzuiger, een geluidinstallatie en in een luxe partytent.

Het is van belang om het ledenaantal van de Club van Honderd te houden rond de voorgenomen honderd leden. Als dat aantal niet wordt gehaald, dan wordt de buffer minder solide en minder omvangrijk en dit kan resulteren in vervelende situaties op het moment dat de vereniging een beroep op ons moet doen. Het zou jammer zijn als noodzakelijke uitgaven uitgesteld moeten worden of in het geheel niet gerealiseerd kunnen worden.

Wij vragen u daarom nu uw aandacht voor het belang van het hebben van een financieel krachtige Club van Honderd. Een club waar u zich heel snel en eenvoudig bij kunt aansluiten.

Door een jaarlijkse bijdrage van slechts € 50,- helpt u mee aan het gezond houden van de v.v. Hees. In ruil voor uw inbreng wordt u uitgenodigd voor diverse leuke initiatieven en evenementen van de Club van Honderd. Deze initiatieven dragen bij aan het verder binden van de leden en bovenal aan verder versterken van de kaspositie: uw inbreng gaat direct of indirect naar uw eigen v.v. Hees!

Als lid wordt uw naam bijgeschreven op het erebord in de kantine. Deelname kan uiteraard ook anoniem.
Enthousiast geworden? U kunt zich als lid aanmelden bij het bestuur van de Club van Honderd. Uiteraard beantwoorden we ook graag uw vragen.

Kortom, neem initiatief en word lid! Niet omdat wij dat vragen, niet voor uzelf maar voor die prachtige voetbalvereniging Hees!

Groet,
Bestuur Club van Honderd