Het Soester Elftal neemt het op tegen Baarn

13 september 2023

Kersteditie bij vv Hees
Na vier jaar komt het Soester Elftal eindelijk weer het veld in. Het team, samengesteld uit de beste voetballers van SO Soest, SEC, Hees, VVZ’49 en ’t Vliegdorp neemt het op zaterdag 23 december op tegen het Baarns Elftal. Plaats van handeling is het veld van vv Hees. Aanvang 15 uur. Voorafgaand aan deze Eemderby wordt om 13 uur de vrouwelijke variant van deze wedstrijd gespeeld.
Het Soester Elftal is in 2017 opgericht en speelde tot nu toe in 2017, 2018 en 2019 wedstrijden tegen respectievelijk Hooglanderveen, oud-FC Utrecht en de Soester Legends. Op zaterdag 23 december 2023 gaan de Soesters de strijd aan met de klassieke rivaal: Baarn. De organisatie, bestaande uit kaderleden van de vijf Soester clubs, mikt op een onvergetelijke voetbaldag!
Het spektakel begint al om 13:00 uur met een wedstrijd tussen het Soester Vrouwenteam en het Baarnse Vrouwenteam.
Het Soester Elftal, samengesteld uit getalenteerde spelers van vijf voetbalclubs in Soest - SO Soest, VVZ '49, SEC, 't Vliegdorp en Hees - heeft zich verenigd om de eer van Soest hoog te houden. Het elftal wordt gecoacht door Henk van Asch en Timo Timmer.
Het werven van sponsors is in volle gang, want de opbrengst van deze wedstrijd zal volledig ten goede komen aan twee lokale goede doelen, namelijk "Hart voor Soest" en "Weggeefbasis Soesterberg."
Aan de andere zijde van het veld staan de beste voetballers van ons buurdorp Baarn, onder leiding van Peter Visee, een voormalig trainer van onder meer VVZ '49 en SO Soest. De wedstrijd wordt geleid door de bekende scheidsrechter Bram van den Boogaard.
Na de uitdagingen van de afgelopen coronajaren is het nu tijd voor het Soester Elftal om de draad weer op te pakken en voor het eerst wordt in de winter met het Soester Elftal gespeeld.