Hees wint Soester Derby

23 oktober 2022

Bron: RTV UTRECHT

Hees wint Soester derby door penalty's
In Soest namen derdeklasser Hees en vierdeklasser VVZ'49 het tegen elkaar op in een heuse derby. De thuisploeg had het betere van het spel in de in de eerste helft en ging met een 1-0 voorsprong rusten, door een benutte penalty van spits Ali Coban na een half uur spelen.

Een korte samenvatting van Hees - VVZ'49, door Arnold Schenk.
Twee minuten na rust kreeg Hees weer een strafschop. Opnieuw was Coban de nemer, maar nu stopte VVZ-keeper Daan Van der Vliet zijn inzet. In de rebound was Leroy Voskuilen attent: 2-0. Nadat Yesse Smulders met een hard schot de 3-0 scoorde, was het verzet van VVZ'49 gebroken. Anass Ghaddari bepaalde de eindstand op 4-0 in de Soester derby.
De derby was ook een broedertwist, want Ferry De Beer (Hees) en Roan De Beer (VVZ'49) stonden recht tegenover elkaar. "Dit is een mooie wedstrijd en leuk om mee te maken", aldus Ferry. "En dan speel je ook nog tegen elkaar. Maar ik zie Roan liever in het rood natuurlijk. Het is een derby met veel publiek en mooi weer, en straks lekker een drankje met z'n allen."

Broers Ferry en Roan de Beer over de bekerderby van Soest
Voor Roan en VVZ'49 was het een ruime nederlaag. "Je weet dat je de mindere ploeg bent, maar toch probeer je alles. Het is toch een derby. Maar het mocht niet zo zijn. We zijn ook een heel jonge ploeg, dus we mogen niet ontevreden zijn. We konden nog op voorsprong komen zelfs", blikt hij terug.
Hees - VVZ'49: 4-0

33' Ali Coban, pen. (1-0)
47' Leroy Voskuilen (2-0)
57' Yesse Smulders (3-0)