Beste Hezianen,

29 maart 2022

Afgelopen zaterdag was het prachtig weer en veel van onze teams speelde een thuiswedstrijd. Hoe geweldig is het dan om ons mooie nieuwe sportcomplex op te lopen en iedereen blij te zien. Wij zijn weer terug naar waar we moeten zijn: genieten van een voetbaldag.

Het hoogtepunt van de dag was de wedstrijd Hees 1 – TOV 1. De wedstrijden tussen deze twee clubs zijn echte derby’s geworden, oftewel een goede strijd op de grasmat en aansluitend een gezellig feestje. De strijd op de grasmat was er en we hielden de punten in Soest houden. Mooi!

Het gezellige feestje na de wedstrijd was er ook. Veel supporters van Hees en TOV bleven genoten van, inmiddels onze clubzanger, Jordy Heer. Met elkaar een drankje doen, kletsen in de lentezon en binnen lekker dansen. De sfeer was geweldig en door de vrijwilligers werd knetterhard gewerkt om alles soepel te laten verlopen

Echter duurde het feestje korter dan gepland. Daar we dachten tot een uurtje of negen door te kunnen gaan vonden een aantal bezoekers het nodig om met elkaar ruzie te maken. Naast glazen die sneuvelden werd een parasol vernield en kreeg één van de vrijwilligers een klap in zijn nek! Omdat het niet lukte met deze ‘feestgangers’ in gesprek te gaan en ze te kalmeren is het feestje per direct gestopt.

Voor de volledigheid melden we dat het hier niet gaat om supporters van Hees en TOV. Beide groepen hebben zich geweldig gedragen. Ook toen het feest abrupt werd afgebroken. Complimenten!

Dit keer ging het om ‘feestgangers’ uit Soest en één uit Baarn. De videobeelden die gemaakt worden op het terrein en getuigenverklaringen wijzen dit uit.

De direct betrokkenen ontvangen deze week een brief vanuit het bestuur van Hees met daarin de melding dat ze voor een jaar niet welkom zijn op onze club. Mochten ze na een jaar weer terug willen komen, dan hebben zij eerst een gesprek met het bestuur van Hees.

Met elkaar hebben we hard gewerkt aan een goede sfeer en een prachtig mooi clubhuis neer te zetten. Dit willen we niet laten verpesten door ‘feestgangers’ die incidenteel langskomen, dingen vernielen, zich misdragen, angst aanjagen bij anderen (in het bijzijn van kinderen) en denken dat zij bij ons horen. ‘Feestgangers’ die denken dit te kunnen doen zullen snel ervaren dat ze bij ons niet welkom zijn. Dit laten wij ons niet gebeuren.

Hees is een gezellige familievereniging waar geen ruimte is voor geweld of andersoortig afwijkend gedrag. Met vrijwilligers en supporters is onze vereniging gebouwd en deze vrijwilligers/supporters moeten zich altijd veilig kunnen voelen op hun club. Iedereen is welkom op Hees, zolang je je maar houdt aan onze normen en waarden. Met elkaar zorgen we hiervoor en dit blijven we doen.

Namens vrijwilligers/supporters en het hoofdbestuur van Hees en met een groet,

Ed Knies

Voorzitter vv Hees