Nieuwjaarsgroet

01 januari 2022

Beste Hezianen Namens het hoofd- en jeugdbestuur van voetbalvereniging Hees de beste wensen voor 2022! Een traditie binnen onze club is dat we op nieuwjaarsdag naar Hees komen om elkaar het beste toe te wensen. Het is voor het tweede jaar op rij dat we deze traditie moeten onderbreken. Helaas is het niet anders, maar zodra het weer kan zullen we deze traditie in ere herstellen.

Het jaar 2021 is een jaar geworden waarin veel dromen zijn uitgekomen. Onze nieuwbouw is gerealiseerd, er ligt een prachtig mooi kunstgrasveld en we zijn met grondeigenaar A.S.R. en de gemeente in gesprek om van de entree van ons sportcomplex mooier te maken. Er is inmiddels een schetsontwerp gemaakt, deze hangt in de kantine. We hopen snel goede berichten hierover te kunnen geven.

Het realiseren van onze dromen hebben we gedaan met inzet van de gemeente en lokale ondernemers die, naast het leveren van diensten, vaak bereid waren een extra financiële bijdrage te doen. Samen met al onze vrijwilligers is het afgelopen jaar knetterhard gewerkt om onze sportaccommodatie de mooiste van de regio te maken en dit is gelukt. Het is werkelijk prachtig geworden. De vele sponsoren van Hees, inclusief onze eigen Club van Honderd, waren ook weer van de partij en hebben een grote financiële bijdrage geleverd. Complimenten aan iedereen die betrokken is geweest bij dit proces en bedankt. Er is een geweldige prestatie geleverd.

Door de inzet van iedereen zijn we in 2021 ‘Club van het jaar 2021’ geworden.

Helaas hebben we door alle beperkende maatregelen onvoldoende aandacht kunnen geven aan onze sportieve wensen, al onze sponsoren, de koop van de ‘Heziaantjes’, het vieren van de mijlpalen behorende bij het bouwproces, het bedanken van de inzet van alle vrijwilligers, ons 70- jarig bestaan (inmiddels 72) en meer. We zeggen jullie toe dat zodra het kan we hier op terugkomen.

Gelukkig hebben we ondanks de opgelegde beperkingen toch veel wel kunnen doen. We zijn het seizoen gestart met voetballen en daar gaat het om. Dit bleek wel uit het grote aantal bezoekers dat tijdens de wedstrijden op onze club aanwezig waren. Ook de jaarlijks terugkerende evenementen als het ‘Oktoberfest’ en de ’Glamour bingo’, voor de jeugd ‘Helloween Fright Night’ en Sinterklaas konden gelukkig doorgaan. Daarnaast hebben we aan het begin van het seizoen kunnen genieten van feestjes die spontaan ontstonden. is de Grote Clubactie weer een succes geweest, is de JO14-1 winterkampioen geworden en meer. Veel mooie momenten waar we ons aan vast kunnen houden.

Vooruitkijkend 2022
In de nieuwjaarsbrief van vorig jaar schreven we dat het belangrijkste is dat we iedereen gezond over de streep krijgen en dat het leven weer normaliseert. Helaas is het niet gelukt om iedereen over de streep te krijgen. Van een aantal Hezianen hebben we in 2021 afscheid moeten nemen. Wij wensen alle direct betrokkenen veel sterkte.

Hoe het jaar 2022 gaat worden weten we niet. Zoals iedereen willen we het gewoon weer over voetballen hebben. Achter de schermen wordt hard gewerkt om klaar te zijn voor als het weer mag. We willen genieten van onze nieuwe sportaccommodatie, we willen feestjes kunnen vieren, het jeugdkamp en jeugdtoernooien houden, het (oude) graspollentoernooi verzorgen en meer. En ook dit gaat ons lukken. Tegen de stroom in hebben we met elkaar een compleet nieuwe sportaccommodatie weten te realiseren. Dus straks weer zonder beperkingen genieten van de trainingen en wedstrijden, met vader/moeder/opa en/of oma langs de lijn, na de wedstrijd een broodje kroket eten, een biertje drinken en lol maken met vrienden en vriendinnen gaat ons ook wel lukken. Laten we er met elkaar alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor elkaar te hebben.

Nogmaals ter afsluiting wensen wij jullie niets dan goeds voor 2022 en we hopen jullie weer snel te kunnen verwelkomen op onze fantastische voetbalvereniging. Namens het hoofdbestuur van vv Hees  en met een groet,  Rolinka, Hans, Jeffrey, Sander en Ed