Hees JO14-1 tegen Hooglanderveen JO14-3

25 september 2021

Vandaag was de kraker in de top van de ranglijst. Ons Hees 14-1 moest het opnemen tegen Hooglanderveen. Beide teams nog ongeslagen, beiden nog zonder puntverlies, maar Hooglanderveen had een beter doelsaldo.

Aan dat laatste had Hees vanaf de aftrap flink aan kunnen werken, maar de vizieren stonden nog niet goed afgesteld. Er gingen een paar opgelegde kansen verloren en het is een oude voetbalwet dat je ondanks veldoverwicht en het creëeren van kansen een tegendoelpunt krijgt wanneer je zelf niet scoort. De eerste klap was voor Hooglanderveen 0-1.

Maar er is nog een oude voetvalwet: de eerste pannenkoeken zijn altijd voor de kinderen en Hees deed wat het moest doen. Tahsin maakte gelijk en het werd weer een wedstrijd. Ata maakte daarna de 2-1. Zo loopt het soms. Zo staat Hees achter en zo staat Hees voor.

Dat moet Hooglanderveen ook gedacht hebben, want de gelijkmaker en de 2-3 waren ook vlot gemaakt. Zo staat Hees voor en zo staat Hees achter.

Casper maakte de 3-3, maar Hooglanderveen, waarin toneelspeler Neymar in de spits stond, pakte toch weer de leiding, 3-4. Het spel golfde op en neer, maar Tashin (4-4) en Casper (5-4) stelden weer orde op zaken. Lang leek het op een overwinning af te stevenen voor Hees, maar Neymar besliste anders. De enige mooie actie van zijn voet was gelijk ook de gelijkmaker en de eindstand: 5-5

Er was veel publiek bij deze wedstrijd, die echt een prachtige pot voetbal hebben gezien. Voor de trainers liggen er schone taken te wachten: trainen op het gevaar van buitenspel in de voorhoede, trainen op de buitenspelval in de achterhoede en trainen op het doeltreffend afronden.

De beslissing zal gaan vallen tegen VVZA, zij zijn nu de lachende derde. Zij zijn door het delen van de punten in Soest 2 punten los van de rest. Maar komende wedstrijd kunnen we dat rechtzetten in een rechtstreekse confrontatie. Deze zal gewonnen moeten worden, anders komt er geen zegetocht op de platte kar achter de trekker.

Aan de technische staf de mooie taak ze hiervoor klaar te stomen.