Bouw nieuwe kleed- en clubgebouw vv Hees gestart

30 oktober 2020

SOEST Wethouder Sport Harrie Dijkhuizen heeft op vrijdag 30 oktober samen met voorzitter Ed Knies van vv Hees de officiële starthandeling verricht voor de bouwwerkzaamheden van het nieuw te realiseren kleed- en clubgebouw voor voetbalvereniging vv Hees. Dit deden zij door samen de eerste begane grond vloerplaat met een hijskraan te leggen. De verwachting is dat het clubgebouw voor de zomer van 2021 klaar is. De bouw wordt uitgevoerd door bouwbedrijf Van den Hengel uit Soest.

De afgelopen periode zijn werknemers van bouwbedrijf Van den Hengel al begonnen met grondwerkzaamheden en de fundering. Enthousiaste vrijwilligers van vv Hees helpen de aannemer mee met allerlei (bouw)werkzaamheden. Dit in het kader van een zogenaamd Right to Challenge. De besparingen op de bouwkosten die de vereniging hiermee realiseert worden ingezet om volgend jaar een kunstgrasveld aan te leggen bij deze voetbalvereniging. Het oude kleed- en clubgebouw van vv Hees is meer dan vijftig jaar oud en aan vervanging toe. De vereniging heeft in samenwerking met de gemeente het nieuwe ontwerp van het sportgebouw opgesteld. De gemeente blijft eigenaar van het nieuwe gebouw.

REACTIES ,,Voor de vereniging ben ik blij dat eindelijk na jaren de nieuwbouw is begonnen. Dat vrijwilligers helpen bij het realiseren van het nieuwe clubgebouw maakt dit extra bijzonder. Ik ben blij dat wij gezamenlijk met vv Hees hier goede afspraken over hebben kunnen maken. Met het nieuwe sportgebouw begint een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van deze sportvereniging.”, aldus wethouder Harrie Dijkhuizen. ,,Graag sluit ik aan bij de woorden van wethouder Harrie Dijkhuizen. Het is een lang en intensief traject geweest, maar hoe mooi is het om hier nu in gezamenlijkheid te staan. In 2021 zal Hees, na een maximale inspanning van leden samen met Bouwbedrijf Van den Hengel, over een nieuwe sportaccommodatie beschikken. Laten we hopen dat we er wederom vijftig jaar van kunnen genieten. De leden van Hees verdienen dit.”, vult Ed Knies, voorzitter van vv Hees, daarbij aan.

Met het realiseren van een nieuwe kleed- en clubgebouw voor vv Hees vult het college een belangrijke pijler in van het ‘Bosstraat-besluit’ van de gemeenteraad van vorig jaar. Onderdeel van dit besluit is naast het realiseren van een nieuw kleed- en clubgebouw voor vv Hees het aanleggen en renoveren van (kunstgras)velden aan de Bosstraat. Deze aanlegwerkzaamheden zijn in de afrondende fase. De laatste pijler is het realiseren van extra parkeerplaatsen aan de Bosstraat en bij AV Pijnenburg en het verplaatsen van de ingang van honk- en softbalvereniging de Knickerbockers om de verkeersstromen aan de Bosstraat en omgeving beter te kunnen reguleren. Deze werkzaamheden bevinden zich in de voorbereidende fase.