Looptraining nieuw onderdeel van de trainingen

15 januari 2014

Looptrainingen van start

Hees is haar looptrainingen voor de jeugd gaan professionaliseren. Onze vereniging heeft daarbij de hulp gekregen van de gedreven looptrainster van de atletiekvereniging, Henny Pot. Zij heeft met alle trainers en enkele voetballers uit de C1 de aftrap gegeven voor dit belangrijke trainingsonderdeel. Vanaf deze week gaan de jeugdtrainers in alle leeftijdscategorieën in de warming up aan de slag met de looptraining volgens de KNVB-richtlijnen, die ook bij professionals worden gebruikt. Naast de training op tactiek en techniek, is looptraining belangrijk voor een verbeteringen op het gebied van snelheid zonder bal, snel wenden en keren, kracht, core stability en conditie. Dat een looptrainster vanuit een andere tak van sport de voetbalvereniging heeft geholpen bij het herstructureren van dit trainingsonderdeel en ook nog even bij de voortgang betrokken blijft, is een prachtig voorbeeld van hoe sporters en sportverenigingen elkaar een helpende hand kunnen toesteken!