Eerste wedstrijd in de puppie-competitie

14 februari 2016

Afgelopen zaterdag 13 februari 2016 was er bij Hees voor het eerst een wedstrijd in de puppy-competitie. Deze competitie is een serie wedstrijdjes voor 5- en 6-jarigen bij verschillende verenigingen uit de omgeving van Hilversum. Enkele weken geleden werd onze club via via benaderd en gevraagd of onze Kabouters geïnteresseerd zouden zijn in een onderlinge competitie voor 5- en 6-jarigen. En dat waren ze gelukkig!
Omdat je als team natuurlijk goed voor de dag wilt komen, werden de Kabouters in een mooi Hees-tenue gestoken. Bedankt Richard en Hans hiervoor. Kinderen allemaal blij en trots.
Van wedstrijdzenuwen viel zaterdag niets te merken. De Kabouters wekten niet de indruk dat ze zich ergens druk over maakten, niemand had opeens last van de kou, terwijl het toch plaatselijk -2 graden was. Wel was er even stress toen bleek nog dat we één setje kleding te kort kwamen. Gelukkig nog boven water gehaald door Jeroen bij Richard: iedereen voorzien van kleding.

Voor de aftrap bleek dat de ouders van tegenstander ’t Gooi met maar vier kinderen de weg konden vinden naar ons sportpark. Gelukkig trokken twee Kabouters een hesje aan en wilden met de andere partij meedoen, konden we toch nog voetballen: 6 tegen 6, en nu met maar één wissel in plaats van met drie.
De start van de wedstrijd was geweldig; onze nieuwe talenten, getraind door meester Wiebe, liepen al gauw uit naar 3-0, maar daarna kwamen ook wat kansjes voor ’t Gooi. Bram kon in de eerste helft zijn doel nog schoon houden. Na de wissel van speelhelft zomaar even wat tussenstanden: 6-1, 8-2 en uiteindelijk won Hees met 12-2.
Wat ze hopelijk vandaag geleerd hebben, is dat plezier en voetbal samengaan, alles onder luide aanmoediging van alle aanwezige ouders.
Bedankt alle ouders voor jullie bijdrage vandaag! In het bijzonder Robin Roskam voor het maken van de foto's.