CONTROLE NALEVING VERSTREKKING ALCOHOL AAN PERSONEN JONGER DAN 18 JAAR

16 oktober 2016

Beste leden,

Op zaterdag 8 oktober 2016 jongstleden heeft de Gemeente Soest een controle ingesteld bij onze voetbalvereniging Hees, met betrekking tot de naleving van de wettelijke regels voor het verstrekken van alcohol. Met name op het verstrekken van alcohol aan personen jonger dan 18 jaar.

De twee controleurs hebben geconstateerd dat er personen onder de 18 jaar alcoholische drank nuttigden. Uit onderzoek blijkt dat de alcoholische drank niet door een barmedewerk(st)er is verstrekt aan de personen onder de 18 jaar, maar door ouders en/of vrienden. Wij zijn daarmee in overtreding, de wet is helder:

JONGER DAN 18 JAAR: GEEN DRUPPEL ALCOHOL!

De twee controleurs hebben een rapport opgemaakt en doorgestuurd naar de gemeente. Op dit moment is door de gemeente slechts een waarschuwing afgegeven, maar de volgende stap zal zijn een forse boete zijn. Een boete die kan oplopen tot €3.000,-. Indien wij herhaaldelijk in de fout gaan, dan kan zelf onze vergunning worden ingetrokken. Beide sancties zullen onze club beschadigen en met elkaar moeten we voorkomen dat dit gebeurt.

Wij doen een beroep op alle leden en anderen die onze club een warm hart toe dragen om geen alcohol te verstrekken aan personen jonger dan 18 jaar. Het team dat achter de bar staat hebben wij gevraagd stevig toe te zien op de minimale leeftijd. Dit zal betekenen dat er vaker naar een legitimatie zal worden gevraagd. In- en tegen het clubgebouw zullen bordjes worden opgehangen ter verduidelijking.

Wij vragen jullie om buiten de kantine en het terras geen alcohol te nuttigen. Ook is het niet toegestaan om met glaswerk langs het veld te staan. Het barpersoneel weet wanneer er wel of niet uit glas geschonken wordt, accepteer dit en ga niet in discussie. Dit alles doen zij in het belang van onze club.

Als laatste willen wij kwijt dat het naleven van de gemaakte afspraken niet alleen een taak is van het bestuur en de vrijwilligers. Wij zijn met elkaar verantwoordelijk voor het naleven van de gemaakte afspraken, dus spreek elkaar er op aan. Maar nog makkelijker is het als iedereen zich houdt aan de gemaakte afspraken, dan hoeft niemand op zijn vrije zaterdag corrigerend op te treden. Met elkaar gaan we er voor zorgen dat Hees zich houdt aan wet- en regelgeving en dat Hees een plek blijft waar we op zaterdag lekker met sport bezig kunnen zijn en een biertje kunnen drinken (dit laatste als je ouder bent dan 18 jaar... ).

Het bestuur vv Hees