Dagje uit het leven van de JO9-1

04 november 2016

Het is 8.30u, we verzamelen bij de kantine van Hees. Wesley, Selina en Gerrie melden zich zoals altijd als eerste. Al gauw volgt Duncan met zijn vader en moeder (coach) Marloes. Terwijl er rustig wordt gewacht op de rest, voorziet vader Maarten iedereen van een kopje koffie of thee. Daar komt ook Stan met zijn moeder en de tas vol gewassen tenues aangelopen, gevolgd door Finn met (coach) mama Joyce die informeert welke kleedkamer en speelveld voor hun beschikbaar is. Nieuwelingen Luca, Carice en Thomas zijn ook gearriveerd en kunnen niet wachten om de wedstrijd mee te spelen, ze zijn een gezellige aanwinst voor het team. Dat geldt ook voor de enthousiaste ouders die we met de komst van de nieuwe spelers cadeau krijgen.

In de verte komt Sennen aangesneld met zijn moeder, ze twijfelde even of ze uit of thuis moesten, maar hadden gelukkig goed gegokt en zijn precies op tijd. Als Ayla met haar lieve oma ook de kleedkamer binnen komt lopen zijn we bijna compleet. Gelukkig is Jannes inclusief warme trui, twee zusjes en zijn moeder nog net op tijd om als compleet team de strategie te bespreken.

Ouders naar buiten, spelers op een rij, de tactiek moet in het diepste geheim en in opperste concentratie worden gesproken! Vandaag hebben we Wesley in het goal met hulp van Sennen, Jannes en Stan achterin. Selina, Carice, Ayla en Luca staan hun ‘mannetje’ in het midden en voorin wordt de aanval ingezet door Thomas, Finn en Duncan. Sennen neemt de vrije trappen en Finn de corners. Iedereen weet wat hem of haar te doen staat, let the game begin!

Vol energie stormen de spelers de kleedkamer uit richting het veld. Vlak voor aanvang galmt over het veld ‘we hebben geen yell, maar Hees wint wel!’ en dan start de altijd betrokken scheidsrechter Dylan de wedstrijd! Na 20 minuten even 5 minuten rust. Er wordt wat gemopperd over de spelers van de tegenpartij, die duwen en tackelen (iets wat zij noooit zouden doen). Coaches Marloes en Joyce houden een kleine peptalk en zetten hier en daar de puntjes op de ‘i’ en dan kan de tweede helft beginnen.

Als de wedstrijd met een succesvolle reeks penalty’s wordt afgesloten, kunnen er handjes worden geschud. De tegenpartij wordt netjes bedankt….nu op naar de derde helft met limo, bananen en toasties! De nodige speeldates voor thuis worden gauw gemaakt en tijdens het douchen vindt een uitgebreide analyse van de wedstrijd plaatst. Het hoogtepunt van de ochtend? Keten onder de douche en zoveel mogelijk doucheschuim in 10 seconde tijd opmaken!

Met deze spirit komen onze jongens en meiden er wel, kanjers zijn het!

Groet Joyce, leidster JO9-1