Trainingskamp Valencia

16 januari 2024

Trainingskamp Valencia

Afgelopen donderdag was het dan zo ver, het jaarlijkse trainingskamp naar Valencia.

We verzamelde om 12.15 uur op Hees.

Daar hebben we de laatste dingen ingepakt zoals voetbalschoenen en toilettassen in de ballenzaken zodat je nog wat ruimte over hebt in de koffer.

Om 12.45 kwam de bus aanrijden.

Zoals jullie hebben kunnen zien is onze centrale verdediger Ilyas afgelopen dinsdag in de wedstrijd tegen Zeist geblesseerd uitgevallen, helaas moesten we hem afmelden voor dit trainingskamp en dat hebben we ook gedaan.

Dit veranderde net voor vertrek, we kregen namelijk een belletje van Ilyas die nog in het Meander was dat hij toch mee wilde en kon. Dus hebben wij hem weer via de mail aangemeld.

We hadden nog geen bevestiging gehad dat dit kon, maar om 13.00 uur is de bus richting Baarn vertrokken om Ilyas op te halen en daarna door te rijden naar het vliegveld in Eindhoven.

Onderweg naar het vliegveld van Eindhoven kwam het verlossende woord en kregen we bevestiging dat Ilyas gewoon mee kon met de vlucht en dat dit allemaal goed zou komen.

Om 14.30 uur kwamen we aan in Eindhoven en na 2 uurtjes wachten vertrok het vliegtuig.

Na een goede vlucht  kwamen we rond 19.30 uur aan in Valencia waar de bus voor ons klaar stond om ons naar het hotel te brengen.

Daar aangekomen zijn we gaan inchecken, hebben we de spullen naar de kamer gebracht en ons even op gefrist om daarna op weg te gaan naar de pizzaria waar we heerlijk hebben gegeten.

De rest van de avond hadden we een vrije invulling, de meesten gingen naar een club, waar Oscar al een VIP tafel had geregeld met een grote fles wodka.

Dit was de eerste dag.

Dag 2

Nadat velen van ons verloren hadden van de fles moesten we om 9.30 ontbijten.

4 man waren te laat, deze mannen moesten later op de dag wat extra arbeid leveren.

Na het ontbijt gingen we omkleden want de bus vertrok om 10.30 uur om naar het trainingsveld te gaan.

Aangekomen op het trainingsveld hebben we 1,5 uur heerlijk getraind in de lekkere zon.

Na de training konden de 4 laatkomers nog even opdraven en liet Timo hen lekker wat extra arbeid leveren. Dit zouden ze dan ook geen 2e keer doen.

Na de training gingen we terug naar het hotel waar we gingen douchen. Daarna werd het budget uitgedeeld en gingen we lunchen waarbij de afspraak was om 14.00 uur weer te verzamelen bij het hotel want Ray had om die tijd een fietstocht geregeld.

Om 14.00 uur ging de fietstocht van start

We werden in 2 groepen verdeeld en kregen een mooie toer door het geweldige Valencia.

Na deze fietstocht hadden we even wat tijd voor ons zelf.

Daarna zijn we om 20.00 uur vertrokken naar het restaurant waar we heerlijke tapas hebben gegeten. De rest van de avond hebben we vrij kunnen besteden.

Dag 3

De volgende morgen om 8.30 uur zaten we aan het ontbijt, deze keer was iedereen wel op tijd. (hoe zou dat komen???)

Daarna stond de wedstijd tegen de 3e klasser Wilhelmus op het programma. We reden naar een mooie locatie waar de wedstijd gespeeld werd. In de 1e helft speelden we ze helemaal van de mat en stond het al 6-1 voor ons.

De 2e helft kwamen er wat andere jongens in het veld en namen wij iets gas terug. De uitslag werd uiteindelijk 6-2 voor Hees, dit was een nuttige pot voor ons.

Na de wedstrijd gingen we terug naar het hotel waar Maarten, Timo en Ali boodschappen gingen doen. De rest ging omkleden en douchen. Hierna werd de lunch verzorgd op het dakterras van het hotel waar de trainer tegelijk wat afspraken maakte over de 2e helft van het seizoen.

Na de lunch ging een grote groep naar de wedstrijd Levante UD tegen Albacete Balompie die uitkomen in la Liga 2. De anderen pakten nog even hun rust en genoten nog even op het dakterras.

Na de wedstrijd die erg vermakelijk was heeft de groep nog een klein biertje gedronken in het bruin cafe en daarna zijn we door gegaan naar het restaurant waar we weer heerlijk gegeten hebben na het eten zijn we richting de Club gegaan waar het weer een latertje werd.

Dag 4

De volgende morgen moesten we om 10.00 uitchecken, uiteraard was iedereen weer netjes op tijd aan het ontbijt.

Na het eten hebben we alle bagage naar kamer 706 gebracht waar dit veilig kon staan na het uitchecken, zodat wij ons toch nog even konden vermaken en nog een leuk programma konden starten op de laatste dag.

Er stond deze dag eerst een strandwandeling op het programma, na een uurtje gelopen te hebben gingen we een kopje koffie doen op het terras,  daarna ging een grote groep naar het plaatselijk museum, de andere deel van de groep ging ergens een grote pan Paella eten.

Daarna stond de terug reis al weer op het programma.

Na een goede vlucht stond de bus al klaar en reden we weer richting Soest. Waar we om 1.00 uur s ’nachts aankwamen op bestemming.

Wij willen iedereen bedanken die dit geweldige trainingskamp mogelijk hebben gemaakt.

We hebben erg genoten en zijn klaar om weer te vlammen in de 2e helft van het seizoen. We gaan er weer lekker tegenaan.