IN MEMORIAM - FONS HILHORST

IN MEMORIAM

FONS HILHORST

3 OKTOBER 1946 – 4 JANUARI 2024

Donderdagmorgen 4 januari 2024 ontvingen wij het intens droevige bericht dat ons erelid Fons Hilhorst rustig is ingeslapen. Dit gebeurde in het bijzijn van zijn vrouw Elske en kinderen Holger en Jorden. Fons is 77 jaar geworden.

Ondanks dat wij wisten dat Fons al enige tijd ziek was, komt het bericht onverwachts.

Op maandag 1 januari 2024 was de traditionele nieuwjaarsreceptie van Hees en daar wilde hij, hoe ziek hij ook was, bij zijn. Het doet ons goed dat één van de laatste wensen van Fons nog gerealiseerd kon worden.

Waar begin je als je Fons moet gaan memoreren? Een echte clubman die veel voor ‘zijn’ voetbalvereniging Hees heeft betekend.

Fons was na zijn actieve loopbaan als begenadigd rechtsbuiten bij onze club, een echte duizendpoot. Hij was actief in het jeugdbestuur, waarna hij wedstrijdsecretaris werd in het hoofdbestuur en daarna decennia lang penningmeester was bij onze club. De bank was zijn linkerborstzak.

Tot afgelopen zomer heeft Fons het befaamde Graspollentoernooi bij Hees georganiseerd. Hij hoorde gewoon bij het graspollentoernooi.

Daarnaast was hij: hoofdredacteur, redacteur en verslaggever van ons toenmalige clubblad. Zijn legendarische stukken getekend ‘Luizenbos’ staan bij iedere Heziaan die de teksten gelezen heeft in het geheugen gegrift.

Hij had de gave om de wereldproblematiek te verwerken in zijn stukken en op zeer grappige wijze te vormen naar het land Hezianië, zoals hij onze club noemde.

Voor al zijn werk bij Hees kreeg Fons de status als erelid. De status die hij dubbel en dwars verdiende.

Daarnaast heeft hij in het verre verleden ook een volleybaltak opgericht.

Ook al was hij ook als volleyballer en tafeltennisser actief, Hees was zijn grote liefde.

Wij als Hees gaan deze clubman in hart en nieren missen. We wensen zijn Elske, Holger, Jordan en verdere familie en vrienden veel sterkte en kracht om dit verlies te verwerken.

Vrijdag 12 januari 2024 zal er om 13:00 uur een afscheidsdienst zijn bij Hees voor alle mensen die Fons goed hebben gekend en hem zeer na stonden.

Op verzoek van de familie geen bloemstukken maar als u wat wilt meenemen graag 1 roos

Namens het Bestuur vv Hees

Hans Uit den Bogaard