Soester Elftal speelt 23 dec tegen beste spelers uit Baarn en Soest

29 november 2023

Soester Elftal speelt 23 december tegen de beste spelers uit Baarn

‘Bondscoach’ Henk van Asch selecteert 17 spelers

SOEST - Zaterdag 23 december komt op het veld van vv Hees het Soester Elftal voor de vierde keer in de historie in actie. Na de wedstrijden in 2017, 2018 en 2019 wordt na de coronastop een herstart gemaakt met het team waarin voetballers van de vijf Soester clubs vertegenwoordigd zijn.

De voorgaande wedstrijden van het Soester Elftal werden in de zomer gespeeld. De commissie die de wedstrijd voorbereidt, geformeerd uit kaderleden van de vijf Soester clubs, kiest bij de herstart van het Soester Elftal voor een kersteditie.

Het Soester Elftal wordt gecoacht door Henk van Asch en Timo Timmer. Van Asch heeft de volgende spelers geselecteerd:

• SO Soest: Luc Hooft, Bas Epskamp, Tijmen Brons en Hein Janmaat (k)
  • SEC: Niels van der Plaats, Steyn Boers, Sergio Kok
  • Hees: Rayendall Bitorina, Jorney Kappenberg, Majid Ghaddari en Oscar Kooij (k)
  • VVZ ’49: Floris Nigge, Cemal Kurt en Dylan Nava Marquez
  • Vliegdorp: Jorg van Rijn, Jordan Jonker en Mike Ligtvoet

De bekende Baarnse voetbaltrainer Peter Visee (oudtrainer van onder meer VVZ en SO Soest) gaat, samen met elftalleider Eric Rijnhart van TOV, de Baarnse selectie samenstellen en coachen.

Visee en Rijnhart gaan spelers selecteren van de Baarnse clubs Eemboys, TOV en sv Baarn, maar kijken ook over de gemeentegrens. Spelers met een ‘Baarns paspoort’ maken ook kans op een selectie in het Baarnse keurkorps.

De wedstrijd wordt gespeeld op het terrein van Hees waar scheidsrechter Bram van den Boogaard om 15 uur de wedstrijd laat aftrappen.

Voorafgaand is er om 13 uur een wedstrijd tussen het Soester Vrouwenteam (met speelsters van SO Soest, SEC, Hees en Vliegdorp) en het Baarnse Vrouwenteam.
De beide Eemderby’s zijn gratis toegankelijk. De opbrengst van de wedstrijd, bijeengebracht door sponsors, is voor Hart van Soest en Weggeefbasis Soesterberg.

Tijdens de wedstrijd zal er gecollecteerd worden voor deze goede doelen.

Na afloop van de wedstrijd is er een optreden van zanger Mike Angelo

Bron: Soester Courant