Wedstrijdverslag JO15-1

19 februari 2023

JO15-1 houdt het hoofd koel en de punten in Soest.

Zaterdag 18 februari 11:00 uur. In de kleedkamer worden de messen geslepen en de opstelling doorgenomen. JO15-1 wil de kater van de week ervoor van zich afspoelen en is er klaar voor.

De tegenstander van vandaag, JO15-3 van Roda ‘46 uit Leusden, viel voornamelijk op door de lengte van de spelers en de diversiteit aan shirts. Of deze jongens allemaal in de 15-3 hoorden was de technische staf van Hees niet helemaal duidelijk, maar we hadden het er maar mee te doen.

Dat lichaamslengte en het hebben van voetbalkwaliteiten niets met elkaar te maken hebben werd rap duidelijk, want binnen 10 minuten mocht de keeper van Roda grabbelen, na een een uitstekende voorzet van Duncan op Tahsin, die koel afrondde.

Niet veel later een soortgelijk scenario. De snelle voorhoede van Hees stormde met de bal op het doel van Roda af, de verdedigers achter zich latend. Casper had een prima kans op een doelpunt, maar koos ervoor om toch af te leggen op Tahsin die een nog betere scoringspositie had, de pass van Casper aannam en de 2-0 maakte. De schoonheid van dit doelpunt zat hem in de assist, klasse gedaan!

Nog voor de rust kon de keeper van Roda   weer een bal uit het net halen toen Tahsin, dit keer op eigen kracht, de verdedigers op snelheid in de luren legde en beheerst afrondde, 3-0 voor Hees en weer een loepzuivere hattrick voor Tahsin Oztoprak, (waarvan ik zowaar alweer de voor-, en achternaam correct schrijf 😀)

Het leek een kwestie van de tijd uitzingen voordat de drie punten bijgeschreven konden worden, maar Roda had in de rust wel het een en ander gewijzigd. Ze kwamen op 3-1, nog geen vuiltje aan de lucht.

Duncan vond het tijd om de marge weer te vergroten, gaf een prachtige assist op Casper, die geen fout maakte in de afronding en daarmee ook zijn doelpunt kreeg: 4-1

Verdedigend kwam er steeds meer werk voor Hees. Dean stond weer als een rots in de branding te keepen, dit keer bijgestaan door assistent-keeper Finn Tans, die 2x een waardevolle redding deed, met zijn benen uiteraard. Finn, niet bang om het duel aan te gaan en hier en daar een Roda speler te vloeren, speelde  een goede wedstrijd, net zoals bijvoorbeeld Ties, Stan en Duncan.

De lengte van de Roda spelers maakten de corners gevaarlijk, en daar viel de 4-2 ook uit, niet veel later gevolgd door de 4-3.

Roda had de indruk dat er nog iets van een punt te halen viel maar kwam er niet meer door. Dat frustreerde de Leusdenaren, de sfeer werd grimmiger, er werd hier en daar geschopt en geslagen, maar Hees trok deze zwaar bevochten overwinning over de streep.

Na 2x nét niet viel het kwartje nu dus onze kant op. Dit team heeft echt iets te zoeken in de 2e klasse.

Voor nu 2 weken geen wedstrijd, op 11 maart om 14:00 spelen we de uitwedstrijd tegen de JO15-2 van Baarn.

Voor wie op vakantie gaan: fijne vakantie, geniet ervan en tot over 2 weken.

@Arnoud: bedankt voor de foto’s!