Hees JO15-1 tegen Waterwijk JO15-2

04 februari 2023

Zaterdagochtend tegen 11:00 uur, de heren en dame van de JO15-1 druppelen het complex van Hees binnen.

Vandaag wacht ze de thuiswedstrijd tegen Waterwijk JO15-2. Op papier een wedstrijd die te doen is, maar je weet het nooit, een balletje kan raar rollen.

Na het omkleden neemt Pascal de opstelling, taken en verwachting door met de spelers. Vervolgens door naar de warming-up, waarbij ook de -naar later zou blijken- uitstekend vlaggende grensrechter Michiel Kok zijn stramme spieren ging opwarmen. Dat was nodig ook, want er zou door hem tijdens de wedstrijd geregeld een sprint getrokken moeten worden waar Usain Bolt een prutser bij leek.

12:00 uur de aftrap van de wedstrijd. Over en weer kansen, maar de spitsen van Waterwijk hadden de vizieren iets eerder scherp dan Hees lief was, 0-1 in de elfde minuut.

Waterwijk bleef aandringen, maar ze kwamen er niet door. Diverse schoten op het doel van Hees werden gekeerd door de opnieuw zeer goed keepende Dean Kamerbeek, je vraagt je af van wie die jongen dat talent heeft.

Hees kreeg veldoverwicht maar kon het nog niet vertalen in doelpunten. Dat wilden ze wel maar de grensrechter van de tegenpartij stak daar steeds een stokje (met vlag) voor. De man had net zoveel verstand van buitenspel als een koe van dineren. Iedere aanval werd afgevlagd, tot grote frustratie van Tashin, die gewoon flink sneller was dan zijn bewaker.

Vlak voor het einde van de eerste helft sloeg Hees toe. Casper gaf een perfecte assist op Tashin, die koel afrondde. De keeper van Waterwijk kon grabbelen, we gingen met de paalstand de rust in.

Na rust was het snel gedaan met de aspiratie van de gasten. De 2-1 en 3-1 vielen heel vlot na elkaar, beiden door Tashin, voorafgegaan door goed samenspel.

Na de 2-1 gooide de grensrechter van Waterwijk de vlag erbij neer, hij kon er niet mee omgaan dat scheidsrechter Doppenberg zijn vlagsignaal negeerde en hem daarna even kwam uitleggen waarom hij dat deed. Stampvoetend gooide hij de vlag meer, om hem na 10 minuten weer op te pakken.

Waterwijk deed nog wel iets terug, en maakte zowaar de aansluitingstreffer. De hattrick van Tashin was er al, maar zou later in de wedstrijd een ‘loepzuivere’ worden, 3 goals in 1 helft.
En die laatste goal was een beauty. De keeper, overigens niet gehinderd door enig atletisch vermogen, hoorde de bal alleen maar langs zoeven. Toen hij omkeek lag de bal al in de verre hoek.

Eindstand 4-2, goed gewerkt, mooi resultaat.

Volgende week wacht om 14:00 uur de uitwedstrijd tegen Buitenboys, we gaan uiteraard voor de overwinning.

@Sylvia: bedankt voor de foto’s 📸