Wedstrijdverslag JO15-1

30 januari 2023

JO15-1 heeft, ondanks verlies, de stijgende lijn te pakken.

Zaterdagmiddag 28 januari. Nog geen 5 maanden geleden stond de JO15-1 tegen dezelfde ploeg uit het vissersdorp op het veld, toen uit, nu thuis.

De uitslag was toen 7-3 voor ‘De Rooien’, maar nu werd het een stuk lastiger voor de bezoekers uit Spakenburg.

Trainer Pascal had in de oefenwedstrijd van afgelopen woensdag wat geprobeerd met een schaduwspits en borduurde verder op deze ingeslagen weg.

Na de fraaie 0-1 door de bezoekers werd er door Hees druk gezet, wat zich weer vertaalde in de 1-1, deze stand bleef zo tot de rust.

In de rust liepen de wissels warm voor het 2e bedrijf. Ondertussen speelde ondergetekende zijn eigen wedstrijd in de bossages achter het doel, in een poging de daar belandde wedstrijdbal te heroveren uit de distelstruiken. De volgende keer betaal ik wel een nieuwe bal, dat is aanzienlijk goedkoper dan een nieuwe spijkerbroek.

Na rust golfde het spel op en neer, en IJsselmeervogels kwam helaas weer op voorsprong: 1-2.

Ondanks de prima coaching vanaf de zijlijn kon Hees niet meer langszij komen. 2x werd er gevlagd voor buitenspel, waarbij het rode gedeelte van het publiek uit Soest er bij minimaal één keer flink de wenkbrauwen hebben gefronst bij de actie van de vlaggenist van de tegenpartij.

Zoals de trainer al riep: de beslissing respecteren, accepteren en weer opnieuw beginnen.

Hoe dan ook, er werd goed gevoetbald. Peter en Pascal hebben weer wat punten waar maandag-, en woensdagavond op getraind kan worden.

Zaterdag nieuwe kansen voor onze 15-1, om 12:00 thuis, tegen de 15-2 van Waterwijk, we hopen jullie dan weer langs de lijn te zien.