Darttoernooi

08 januari 2023

Zaterdag 7 januari werd het Hees darttoernooi na een paar Corona jaren eindelijk weer gespeeld. De eerste keer in de nieuwe kantine. Waar we geen houten schotten voor de ramen hoefde te slaan waar de dartborden tegenaan kwamen te hangen. Maar we hadden dit keer dart banen gehuurd. Dit hield in dat het ook lekker licht in de mooie nieuwe kantine was. Diverse complimenten weer gekregen over de nieuwe accommodatie.
Het darttoernooi startte om 12:00 uur met 35 kanshebbers om de prijzen. Na de poulewedstrijden bleven de beste over om de strijd aan te gaan in de knock-outfase.
Hier liep uiteraard de spanning op, verliezen hield in einde toernooi voor jou. In de halve finale werden de twee sterk spelende Bareneze na een spannende strijd uitgeschakeld. Beide halve finale wedstrijden werden met 3-2 beslist. Dit hield in dat Giertje zijn maat Erwin Lokhorst het moest opnemen tegen onze oud kampioen Robert Sluis.
Na de eerste vier legs ging het gelijk op. 2-2. Toen vond Robert het tijd worden voor een versnelling. Dit resulteerde in de winst voor Robert (4-2).
Met tussenpozen van de Corona jaren is Robert drie maal achter elkaar kampioen van Hees. Dit is een unieke prestatie, nog niet gebeurd na al die jaren dat wij dit toernooi organiseren. Tot volgend jaar maar weer hezianen.