Hees JO15-1 wint vermakelijke derby

04 december 2022

Gisteren tond de derby op het programma tussen de JO15-1 van SO-Soest en de JO15-1 van Hees.

Wat vooraf een redelijke ‘walk in the park’ leek te worden in het voordeel van SO Soest, pakte iets anders uit.

Hees speelde vanaf de eerste minuut zoals een team hoort te spelen. Hard werken, elkaar iets gunnen en vechten tot je niet meer kunt. Halverwege de eerste helft betaalde zich dit uit toen Tashin vrij voor de keeper kwam en koelbloedig afrondde. 1-0 voor Hees.

Altijd lekker om met een voorsprong de rust in te gaan, maar nog lekkerder is het om halverwege de tweede helft nog een keer te scoren tegen onze blauwe dorpsgenoten, 2-0 weer van de schoen van Tashin, voorafgegaan door een prima assist.

Dat SO Soest nog terugkwam tot 1-2 is slechts voor de statistieken. Hees hield de punten in het rode vak en daar hebben ze keihard voor geknokt. SO Soest (vorig seizoen nog hoofdklasser) had geen antwoord op de Hezianen van de JO15-1 (vorig seizoen nog 3e klasser).

En daar draait het om bij dit elftal, samen presteren, én vandaag ook vieren. Hees was vandaag de beste, laat dit maar lang zo blijven!