Ali Coban all-time topscorder VV Hees

26 november 2022

Voetbal is een teamsport en je doet het met zijn allen wordt er altijd geroepen. Natuurlijk is dat waar maar het draait in het voetbal om doelpunten want als je die niet maakt dan kan je niet winnen. Bij VV Hees hebben we altijd roemruchte spitsen gehad. De oude garde hoor je vaak over Dirk de Jong. ‘Dat was een spits en kon keihard schieten’: wordt er geroepen bij de voetbalbobo’s.

Danny Brandenburg was meer een linksbuiten dan een echte spits. Maar ook hij heeft vaak het doel getroffen voor de Heziaanse hoofdmacht. ‘Hij loopt geen ene meter maar als hij de bal heeft dan tel ik hem al’: werd door zijn teamgenoten gezegd.

Sinds de digitale wereld zijn intrede heeft gedaan worden er steeds meer voetbalstatistieken bijgehouden wat zorgt voor een grotere bron aan informatie. Zo ook worden de doelpunten van Hees 1 gearchiveerd. Als je deze lijst erbij pakt dan mag je trots zijn als club dat deze namen bovenaan pronken. Wat dacht je van Bokito Niels van Mourik die met zijn oerkrachten fantastische goals maakte. Of het Slangenmens Danny van Oosterom die koning van de kluts was en menig doelman kansloos liet. De pijlsnelle Marvin Snijders die met zijn flegmatieke aannames de mooiste doelpunten maakte. Het kleine maar oh zo sterke mannetje van Schaap die een neusje voor de goal had een nooit opgaf.

Op nummer 2 in de lijst staat Wesley Haasjes die met zijn fluwelen traptechniek uit alle standen kon scoren. Maar Wesley moet de gedeelde eerste plek af staan aan de onbetwiste superthor van VV Hees. Hij heeft alles wat een spits moet hebben: een goed overzicht, een fantastisch schot, rust voor de goal en de AKKA-sleep naar binnen: Ali Coban. Ali heeft door zijn doelpunt vandaag de magische 61 bereikt en is hiermee all-time topscorer van VV Hees. Dit deed Ali in 2 periodes waarin hij voor Hees speelde.

Naast deze eretitel heeft Ali nog een andere mijlpaal bereikt. Naast dat hij voor VV Hees actief is, was hij een ware doelpuntenmachine bij SO Soest, Eemdijk en NVC. Met zijn doelpunt brengt hij het totaal aantal gescoorde goals in reguliere competities op 151 wat goed is voor een 6e ster in de archieven van VoetbalNederland.