In memoriam Ad van Veen

01 augustus 2022

01-01-1940 –31-07-2022

Zondagmorgen 31 juli 2022 ontvingen wij het droevige bericht dat Ad van Veen op 82 jarige leeftijd is overleden.

Ad speelde eind jaren 60 begin jaren 70, van de vorige eeuw, in het eerste elftal van Hees.

Ad was een begenadigd technicus en heeft vele jaren samen met zijn broer Bertus in het eerste elftal gevoetbald.

Na zijn actieve voetballoopbaan werd Ad hoofdtrainer bij Hees, wat hij met verve deed.

Jaren nadat Ad trainer was geweest bij Hees, werd Ad gevraagd of hij tijdelijk de training en coaching van het eerste elftal van Hees kon overnemen omdat de toenmalige trainer Teus Kommer door een beenbreuk enige tijd uit de roulatie was.

Ad nam graag de honneurs van Teus Kommer waar.

Zijn toentertijd orthodoxe trainingsmethodes vielen niet bij iedereen (waaronder ondergetekende) in goede aarde.

Ik weet nog dat Ad op de donderdagavondtraining iedereen opdracht gaf, om met kikkersprongen, van de ene 16 meter naar de andere 16 meter te springen. Resultaat op zaterdag had iedereen pijn in zijn bovenbenen en we kwamen geen meter vooruit.

Echter de tacticus die Ad was, wist precies hoe er gespeeld moest worden.

Ad heeft zich daarnaast jaren ingezet als schoonmaker in de schoonmaakploeg die elke maandag en vrijdag ons complex netjes hield en houdt.

Ondanks dat Ad aangaf dat het goed was zo gaan we hem missen als icoon van de club.

Het is raar te beseffen dat na Bertus nu ook Ad er niet meer is.

We wensen Rietje en verdere familie heel veel sterkte en kracht met dit enorme verlies.

Namens bestuur en leden vv Hees

Vicevoorzitter

Hans Uit den Bogaard

4 augustus tussen 14:30 en 16:30 uur is er mogelijkheid tot condoleren in de Engehof.
Begrafenis zal in besloten kring plaatsvinden