Arie van der Wiel trainer Hees 2

29 april 2022

HEES heeft volgend seizoen weer de luxe dat er een talentvol jeugdteam overkomt naar de senioren. De huidige JO19-1 speelt momenteel 1e klasse en doen daar erg goed mee. Grote waardering gaat uit naar Nico van der Veen,
Herbert Schalkwijk en Jaap van der Veer. Zij hebben de afgelopen jaren dit team intensief begeleidt en er mede voor gezorgd dat dit team in het geheel naar de senioren gaat.

Voor een goede opvolging hiervan is er een brok aan ervaring binnengehaald. Arie van der Wiel is 53 jaar en heeft een rijk palmares als het gaat om 2e elftallen van gerenommeerde clubs. Arie heeft teams van SO Soest, Wasmeer, FC Hilversum, VVZ en Baarn onder zijn hoede gehad. Zelf heeft hij in de jeugd gespeeld bij Amsvorde en daarna tot zijn 35ste bij SO Soest.

Arie is geen onbekende in de Soester voetbalwereld en dat brengt ook de nodige voordelen met zich mee. De gehele corona-periode heeft Arie helaas niks op voetbalgebied gedaan. Echter nu het allemaal weer kan en mag begint het voor hem ook weer te kriebelen. Na verschillende gesprekken gevoerd te hebben met de TC, heeft Arie zijn jawoord gegeven.

De doelstelling wordt om het tweede elftal dichter naar het niveau van het eerste elftal te brengen. In samenspraak met de ‘ervaren’ spelers uit het huidige HEES 2 en de overkomende jeugd moet hier een goede weg in gevonden worden. Plezier en prestatie moeten hand in hand gaan en promotie naar een hogere klasse moet nagestreefd worden.

We zijn als HEES erg verheugd op de komst van Arie en hopen hiermee de juiste man op de juiste plaats te hebben gevonden!