JO14-1 winterkampioen

19 december 2021

Hees JO14-1 Kampioen; Opa Henk bedankt!!!

Hup Hees! Deze aanmoediging roept Opa Henk Aangeenbrug standaard iedere wedstrijd naar de spelers bij de aftrap. Hij is supporter vanaf het eerste uur. Weer of geen weer, hij en zijn vrouw zijn met afstand de trouwste supporters van het team wat inmiddels de JO14-1 van Hees is.

Hij deelde iedere wedstrijd Dextro Energy uit aan de spelers, want dat geeft energie en alle beetjes helpen. Zijn grootste wens op sportief gebied? Het team met Hezianen waar zijn kleinzoon Finn in speelt kampioen zien worden en vandaag was de dag.

Hoe zuur is het dan dat je uitgerekend vandaag door je ziekte niet de mogelijkheid hebt om naar Hees te komen om de beker te mogen uitreiken? Heel zuur, maar Hees zou Hees niet zijn wanneer dit niet zou worden opgelost en dat werd het.

De spelers en technische staf kregen hun kampioensrit achter de tractor door Soest, en die ging rechtstreeks vanaf Hees naar de woning van Opa Henk, waar de huldiging alsnog plaats kon vinden. Speech van Opa Henk die de beker uitreikte aan aanvoerder Tahsin, waarna Opa zelf een bos bloemen en een knuffel kreeg uitgereikt van zijn eigen kleinzoon Finn Tans omdat ze beiden al jaren trouw naar iedere wedstrijd komen. Tenslotte werd Opa Henk toegezongen door de spelers en werd er zelfs vuurwerk afgestoken. Iets met een berg en Mozes, en het was een prachtig moment.

Werd er ook nog gevoetbald vandaag? Jazeker. Theoretisch konden we het kampioenschap nog uit het oog verliezen, maar dan moesten we verliezen met meer dan 5 doelpunten verschil en dat liet de JO14-1 niet toe. Lang verhaal kort, Hees won de uitwedstrijd tegen Hoogland met 2-8, al dacht de scheidsrechter dat het 1-9 is geworden. Het winterkampioenschap winnen met 1 wedstrijd minder gespeeld dan de nummer 2 is een hele prestatie. De laatste 11 wedstrijden heeft onze JO14 maar liefst 9x keer gewonnen, 1x gelijk gespeeld en slechts 1x verloren. Mooie prestatie van team en trainers.

Klein feestje op de tribune in Hoogland en daarna terug naar het bos in Soest waar het team getrakteerd werd op warme chocolademelk met een lekker broodje door Hees en daarna nog op een lekker patatje door Pascal Kamerbeek en @sylviakamerbeek.

En dit is waar het om draait, dit is waarom voetballen bij VV Hees zo leuk is. We hopen nog vaak kampioen te mogen worden op deze manier.

@ Opa Henk: succes met de kuur en het herstellen daarvan. We zullen voor je duimen en rekenen weer op je de komende competitie.

Fijne Feestdagen allemaal, blijf gezond en tot volgend jaar!
Maarten Vandermeer Hees Selectie Joyce Aangeenbrug #gerardonzereporter #vvhees #iedereenbedankt #nognetvoordelockdown #opabedankt