Voortgang nieuwbouw Hees, mei 2021

07 mei 2021

De vordering van de nieuwbouw van ons clubhuis wordt dagelijks geplaatst op Facebook en Instagram. Vanuit het bestuur sturen we periodiek een nieuwsbrief met daarin alle laatste ontwikkelingen. En het gaat hard. Op vrijdag 28 mei aanstaande zal de oplevering van de nieuwbouw plaatsvinden en kort daarna gaan we starten met de aanleg van het kunstgrasveld. Ook met veld 2 gaat nog het nodige gebeuren.

Nieuwbouw clubhuis

De meeste van jullie volgen de voortgang via de sociale media of komen kijken. De reacties op de vorderingen zijn geweldig. Het wordt ook echt mooi allemaal.

Na deze week nog drie volle weken en dan is de nieuwbouw klaar. In de laatste weken zal veel tijd en aandacht uitgaan naar het leggen van de vloeren en de finale afwerking. Door een goede bouwplanning en veel ondersteuning van vrijwilligers (en daarmee bedoelen we ook de mannen van Bouwbedrijf Van den Hengel die steeds weer op zaterdag hun vrijwillige bijdrage doen) gaat de bouw binnen de afgesproken tijd klaar zijn. Een geweldige prestatie!

Helaas kunnen we na 28 mei aanstaande de kantine niet direct openen. Vanwege corona hebben we nog steeds te maken met beperkingen. Het streven is om in het laatste weekend van juli de kantine weer open te stellen. Mocht je toch een drankje buiten de deur willen doen, doe dat dan op één van de terrassen van onze lokale horeca. Zij kunnen een bezoek van ons goed gebruiken.

De officiële opening wordt tot nader order uitgesteld. We willen van de opening een feest maken waarbij alle vrijwilligers, sponsoren, bouwbedrijven en leden aanwezig kunnen zijn. Ook hier speelt het coronavirus een bepalende rol. Zodra duidelijk wordt dat we weer feestjes kunnen vieren zullen we dit (direct) met jullie communiceren.

Kunstgras

De besprekingen over de aanleg van het kunstgrasveld zijn afgerond. Ook hier hebben we de ‘Right to challenge’ mogen inzetten. We doen er alles aan om het gewenste bedrag te realiseren en door vrijwilligers in te zetten ‘verdienen’ we weer geld voor onze club.

In de eerste weken van juni gaat de aanleg van het kunstgrasveld starten. De eerste werkzaamheden (grondverzet) doen sponsoren en vrijwilligers en daarna dragen we de bouwput over aan de aannemer. Het straatwerk rondom het kunstgrasveld en voor de kantine zal gedaan worden door de groep Hezianen die ook het eerste deel van het straatwerk hebben gedaan. Geweldig!

Het streven is om vóór 14 augustus aanstaande de nieuwe (kunst)grasmat klaar te hebben. Op 14 augustus willen we een eerste wedstrijd spelen op het nieuwe veld. Op voorhand doen we er alles aan om dit te realiseren, maar we hebben niet alles in de hand.

Veld 2

Vanaf 17 mei aanstaande kan veld 2 niet meer worden gebruikt. Veld 2 zal voorzien worden van een nieuwe grasmat en ligt er na 17 mei 10 weken uit. Vanaf 1 augustus kan de nieuwe grasmat weer bespeeld worden. Hoe mooi is het dat we dit ook direct op orde hebben.

Vanuit de technische commissie en de jeugdcommissie zal nog gecommuniceerd worden hoe de inhoudelijke planning voor de aankomende tijd wordt (mogelijk opstart jeugdcompetitie in mei 2021, de opstart van de trainingen voor aanvang nieuwe seizoen en dergelijke). Hierover worden leiders en trainers geïnformeerd middels een mail.

Diversen

Na de oplevering van ons nieuwe clubhuis zal Hees nog steeds Hees zijn. Met elkaar hebben we er alles aan gedaan om het nieuwe clubgebouw zoveel mogelijk te laten aansluiten op de oude cultuur. Maar er zijn wel een paar dingen verandert en deze vragen om een duidelijk beleid. Het hoofdbestuur van de club zal in de aankomende weken aan de slag gaan met een nieuw huisreglement. Denk bijvoorbeeld aan:

• Wie traint waar (gras/kunstgras) en wanneer?;

• Wie heeft sleutels van welke ruimte?

• Hoe gaan we om met de verschillende ruimtes (kleedkamers, verzorgingsruimte, wedstrijdsecretariaat, de bestuurskamer/zolder en meer)?

• Wie bepaalt hoe ons clubhuis verder wordt aangekleed?

• En meer….

We streven ernaar om het huisreglement ruim voor de start van het nieuwe seizoen klaar te hebben.

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, laat ons dat dan weten (secretariaat@vv-hees.nl). We beantwoorden je vragen graag en goede ideeën en/of opmerkingen verwerken we vanzelfsprekend in de besluiten die genomen worden.

Indien je de nieuwbouw wilt bekijken, dan kan dit natuurlijk ook altijd. Bel een bestuurslid of mail ons van tevoren op bovenstaand e-mailadres dan gaan we het inplannen. Het moet op deze manier omdat we rekening hebben te houden met de werkzaamheden die plaatsvinden en het aantal bezoekers. Te veel mensen tegelijkertijd mag helaas nog niet.

Namens het bestuur van Hees

en met een groet,