In Memorium Daan Lazonder

03 februari 2021

Eerder vandaag ontvingen we het trieste bericht dat Daan Lazonder, oud voorzitter en erelid van onze vereniging, vandaag is overleden.

Daan werd als voorzitter de spreekbuis van onze vereniging, met achter hem het bestuur met mannen als Ton van den Bremer, Joop Verhoef, Gerard van den Brink en Fons Hilhorst en als secretaris Lida van den Broek.

Naast zijn voorzitterschap was Daan een fervent klaverjasser op de 4 wekelijkse klaverjasavond op de vrijdag.

Ook is hij nog een tijdje verbonden geweest aan het 1e elftal als verzorger. De ouderen onder ons zullen, nadat zijn zoon Edwin geblesseerd lag op het veld, de hilarische woorden van Daan aan Edwin nog wel weten: “Wat is de stand, wat is de stand?”

Daan was tijdens ons 50 jarige bestaan in 2000 onze voorzitter. Tijdens het slotfeest deed hij als voorzitter de trekking van onze 1.000 lotenactie. Degene die hierbij waren zullen het nog herinneren als een hilarische gebeurtenis.

In december 2002 werd Daan na het beëindigen van zijn voorzitterschap als erelid van Hees benoemt.

Ook na zijn voorzitterschap kwam Daan bijna elke week nog bij Hees om te klaverjassen met mannen als Joop Verhoef, Gerard van den Brink, Fons Hilhorst en met Lida van den Broek.

De afgelopen jaren nam Daan zijn gezondheid af en door COPD werd het voor hem steeds moeilijker en zwaarder om naar Hees te komen.

In april 2019 overleed zijn vrouw Maaike en sprak ik Daan nog kort. Daan zijn gezondheid was toen al broos. De afgelopen dagen verbleef Daan in Hospice de Luwte in Soest, waar hij vredig is ingeslapen.

Wij wensen zijn kinderen Ad, Edwin en Judith en hun partners en kinderen heel veel sterkte bij dit verlies.

Namens het bestuur vv Hees

Hans Uit den Bogaard

Vicevoorzitter.

Daan kwam via zijn voetballende zonen Ad en Edwin, bij onze vereniging terecht.

Daan is twee periodes voorzitter geweest van onze mooie vereniging.

Op 1 oktober 1980 werd Daan voor de eerste keer gekozen als voorzitter en is toen tot het einde van de jaren ’80 voorzitter geweest.

Tijdens de algemene ledenvergadering op 24 oktober 1994 opnieuw benoemd als voorzitter.