Informatie kunstgrasveld Hees

18 januari 2021

Op vrijdag 8 januari jongstleden heeft het eerste overleg plaatsgevonden over de aanleg van ons kunstgrasveld. Op vrijdag 22 januari aanstaande is het volgende overleg. Om jullie goed aan te sluiten op het proces geven we puntsgewijs aan wat de huidige stand van zaken is:

• Projectbureau Sweco, de gemeente Soest en namens het bestuur van Hees Jeffrey en Ed vormen samen het projectteam.
  • Het streven is om op 1 juni aanstaande te beginnen met de aanleg van het kunstgrasveld. Gemiddeld duurt de aanleg 2 ½ maand en dit zou kunnen betekenen dat we halverwege augustus 2021 gebruik maken van het veld.
    • We hebben bewust ervoor gekozen om de aanleg van het kunstgrasveld dit jaar te realiseren, zodat we maar 1 keer te maken hebben met een grote bouwput.
  • De eerste stap is te komen tot een goed programma van eisen, daarna wordt de vergunning aangevraagd en aansluitend een aanbesteding uitgezet. We zitten nu in de fase van het realiseren van het programma van eisen. Hierover het volgende:
    • Eerder hebben de leden uitgesproken dat het kunstgrasveld op veld 1 moet komen.
    • De afmeting van het veld ligt vast (64 x100). Dit is de minimale veldafmeting. Ons huidige veld is een stuk kleiner. Het nieuwe kunstgrasveld komt daardoor anders te liggen dan het huidige grasveld.

• De aanleg van het kunstgrasveld gaat ten koste van het huidige trainingsveld. Deze wordt kleiner. Om die reden is de projectgroep van mening dat het hoofdveld zo ver als mogelijk naar de ingang moet worden verplaatst. Hierdoor kan er aan de achterzijde toch nog een redelijk trainingsveld worden gecreëerd. Ook speelt mee dat mocht de club in de toekomst een derde veld nodig hebben, dan is de meeste ruimte alvast gecreëerd. Een ander punt is dat de middenlijn van het kunstgrasveld precies door de kantine gaat. Hierdoor is de wedstrijd op veld 1 helemaal te volgen vanuit de kantine. Het veld zal ook zoveel als mogelijk naar de bosrand worden verplaatst, om het terras naast de nieuwe kantine zo groot mogelijk te houden.
  • Ter oriëntatie is het voltallige bestuur van Hees op zaterdag 16 januari op bezoek geweest bij MHC, SEC en SO Soest. Bij MHC hebben we gekeken naar de zwarte kleur van het hekwerk en met SEC en SO- Soest hebben we gesproken over de procesgang en hun ervaringen. Tevens 2 hebben we onder hun leiding alles bekeken. Hieronder een korte opsomming van onze ervaring:
    • Het kunstgrasveld is meer dan goed te zijn om op te spelen. De spelers zijn enthousiast en het ziet er prachtig uit;
    • Het kunstgrasveld is veilig voor de gezondheid van spelers en is milieuvriendelijk;
    • MHC heeft een zwart hekwerk, SEC een gegalvaniseerd en SO Soest heeft voor een groen hekwerk gekozen. Het bestuur van Hees heeft een sterke voorkeur voor het groene hekwerk, deze kleur valt het meest weg in de omgeving. Het zwarte hekwerk bij MHC is nadrukkelijk aanwezig en het hekwerk van SEC vinden wij qua uitstraling minder mooi;
    • Achter de doelen willen we vooralsnog een net als ballenvanger plaatsen. Deze is het meest transparant en dit maakt ook geen lawaai als er een bal tegenaan wordt geschoten;
    • Het straatwerk rondom het veld is het mooist met een grotere tegel;
    • Aan de boszijde willen we twee uitklapbare jeugddoelen laten plaatsen waar een ballenvanger achter staat. Aan de zijde van het clubgebouw komen (makkelijk) verrijdbare jeugddoelen die na gebruik op een opstelplaats achter het clubhuis komen te staan;
    • Hoe de reclameborden verwerkt gaan worden is nog een punt van aandacht, dit komt later. Wel zal er een boarding aan de onderzijde van het hekwerk in de kleur van het hek geplaatst worden. Dit is een verplichting in verband met de korrels die op het veld komen. Hierin kunnen eventueel reclameborden geplaatst worden;
    • Het kunstgrasveld zal compleet geleverd worden, dus inclusief hekwerk, bestrating rondom het veld, dug-outs, jeugddoelen en verlichting;
    • Voor het scorebord zoeken we nog een sponsor….

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, laat ons dat dan weten (secretariaat@vv-hees.nl). We beantwoorden je vragen graag en goede ideeën en/of opmerkingen verwerken we vanzelfsprekend in de besluiten die genomen worden. Zoals gezegd is vrijdag 22 januari aanstaande een volgende bijeenkomst.

Indien je de nieuwbouw wilt bekijken, dan kan dit natuurlijk ook altijd. Bel een bestuurslid of mail ons van te voren op bovenstaand e-mailadres dan gaan we het inplannen. Het moet op deze manier omdat we rekening hebben te houden met de werkzaamheden die plaatsvinden en het aantal bezoekers. Teveel mensen tegelijkertijd mag helaas nog niet.

Zoals ook in de nieuwsbrief nieuwjaar 2021 aangegeven hadden we graag de ontwikkelingen rondom de nieuwbouw en het kunstgrasveld stap voor stap in een fysieke omgeving met jullie willen bespreken. Helaas kan dit geen doorgang hebben. Gelukkig worden we door een aantal leden bijna dagelijks op de hoogte gehouden via de sociale media. Onze dank hiervoor is groot.

Namens het bestuur van Hees en met een groet,

Jeffrey Dorrestijn en Ed Knies