De beste wensen voor 2021!

01 januari 2021

Beste leden van vv Hees,

Allereerst namens het hoofd- en jeugdbestuur van voetbalvereniging Hees de beste wensen voor 2021. Helaas kan dit niet via de traditionele nieuwjaarsreceptie op 1 januari in de kantine, we doen het dit jaar middels dit schrijven.

Volgens ons kunnen we stellen dat het jaar 2020 het meest bijzondere jaar uit ons bestaan is geweest. Een jaar waarin we veel sportieve resultaten hadden kunnen neerzetten en waarin we veel redenen hadden om grote feesten te vieren. Helaas kon dit niet, de reden is duidelijk. Vanaf maart 2020 is alles anders geworden. Met veel inzet van een grote groep vrijwilligers hebben we daar waar mogelijk toch nog iets moois kunnen neerzetten. Denk hierbij aan de (gewonnen) Derby tegen VVZ’49 en activiteiten die voor de jeugd zijn georganiseerd.

Dan de start van de nieuwbouw. Graag hadden we de ontwikkelingen rondom de nieuwbouw stap voor stap in een fysieke omgeving met jullie willen bespreken. We hadden periodiek bij elkaar willen komen om de ontwikkelingen met jullie te bespreken. Helaas kon dit geen doorgang hebben. Gelukkig worden we door een aantal leden bijna dagelijks op de hoogte gehouden via de sociale media. Onze dank hiervoor is groot. Ondanks alle beperkingen is door vrijwilligers een grote bijdrage geleverd aan de totstandkoming van onze nieuwe sportaccommodatie. Vanaf het eerste moment is de inzet van de verschillende werkgroepen en de fysieke ondersteuning tijdens de bouw groot geweest. Dit heeft ertoe geleid dat we nu met de gemeente in gesprek zijn over de aanleg van een kunstgrasveld in het late voorjaar van 2021. In januari gaat een afvaardiging van het bestuur weer in overleg met de gemeente voor de invulling van de laatste details.

In januari 2021 sluiten we ook het voornaamste deel van de ruwbouw af en gaan we aan de slag met de afwerking. In de afgelopen maanden is de kantinecommissie druk geweest met de styling van de kantine. Dit hebben zij samen met de architect gedaan. De attributen van de keuken zijn besteld en als laatste is het bestuur gevraagd beslissingen te nemen over de styling van de kantine. Dit hebben we onlangs gedaan en de uitkomst hiervan is zichtbaar in de bijlage. Voor de volledigheid, het gaat hier om de kleuren en de materialen. De inrichting volgt in een later stadium. Toen we 10 jaar geleden begonnen aan dit nieuwbouwproject is altijd het doel geweest om de sfeer van de kantine te behouden. De kantinecommissie is er in geslaagd om een sfeervolle voordracht te doen aan het bestuur. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de leden van Hees het ook mooi zullen vinden.

Het 70-jarig bestaan van de club hebben we ook niet kunnen vieren. Het is niet anders. Over vier jaar bestaan we 75 jaar en dan gaan we het maar extra groot vieren. In 2021 hebben we sowieso het feestje van de opening van het nieuwe clubgebouw én die van het kunstgrasveld.

Vooruitkijkend 2021
De speerpunten voor het aankomende jaar zijn duidelijk. Het belangrijkste is dat we iedereen gezond over de streep krijgen en dat het leven weer normaliseert. En zo ook dat van onze club. Het spelen van wedstrijden, het koffiedrinken op zaterdagochtend met ouders, het gezamenlijk op pad gaan naar uitwedstrijden, de beleving rondom de wedstrijden van ons eerste elftal, het biertje na de wedstrijd en zo af een toe een Heziaans feestje. We snakken er allemaal naar. Ter aanvulling hierop melden we dat we vanaf 1 januari aanstaande een contract hebben met Heineken als bierleverancier. We hebben voor de club een zeer lucratief contract kunnen sluiten. We gaan ervan uit dat dit biermerk door onze leden positief verwelkomt zal worden.

Naast het normaliseren van activiteiten binnen onze voetbalclub richten we ons op de realisering van de twee nieuwbouwprojecten. De verwachting is dat dit in augustus 2021 klaar is en dat we ons dan kunnen gaan richten op het aanpassen van de entree van ons sportcomplex. Dit gaan we samen doen met ASR, de eigenaar ons het bosperceel waar wij gebruik van maken, en de gemeente. Ook hier zullen weer vrijwilligers van Hees een grote rol krijgen. De eerste overleggen hierover zijn al geweest en het moet uiteindelijk prachtig worden. Zoals aangegeven willen we gewoon weer kunnen voetballen. Achter de schermen wordt hard gewerkt om klaar te zijn voor als het weer mag. En hiermee komen we ook op de inzet van onze leden, vrijwilligers én sponsoren (inclusief Club van Honderd en Vrienden van Hees). Het lijkt soms vanzelfsprekendheid te worden wat onze leden én sponsoren doen voor onze club. Maar dit is het niet, het is bijzonder. En daarom willen we via deze weg alle leden én sponsoren bedanken die hun bijdrage hebben geleverd aan de toekomst van de club. Het is echt geweldig!

Nogmaals ter afsluiting wensen wij jullie niets dan goeds voor 2021 en we hopen jullie weer snel te kunnen verwelkomen op onze fantastische voetbalvereniging.

Namens het hoofdbestuur van vv Hees
en met een groet,
Rolinka, André, Hans, Jeffrey, Sander en Ed