Kunstgras bv Hees

22 oktober 2020

Het overgaan van gras naar kunstgras bevat emoties. Veel van onze huidige leden zijn opgegroeid met de geur van gras, het maken van slidings op een nat veld, de modder in de kleding, het rollen (of niet) van de bal op gemaaid gras en meer. Dergelijke emoties horen bij de beleving van het voetbal. Het maakt het spel soms mooier.

De intrede van kunstgras als voetbalveld lijkt een deel van deze emoties uit te sluiten en dat is ook zo. Maar er zullen andere belevingen voor terug komen: het onderhoud is makkelijker, er kan altijd gespeeld en getraind worden, het veld zal voldoen aan alle eisen van de KNVB, in combinatie met de nieuwe sportaccommodatie zal het een mooie en verzorgde uitstraling hebben.

De onlangs afgenomen meningspeiling geeft een duidelijk beeld. Hierbij gaf 54,1 % van onze leden aan veld 1 als kunstgrasveld te willen hebben, 38,2 % van de leden gaf aan de voorkeur te hebben voor veld 2 en de overige 7,7 % had geen mening. In totaal hebben 170 leden de meningspeiling ingevuld.

Na meerdere discussies binnen het hoofdbestuur, verschillende gesprekken met leden en de afgenomen meningspeiling heeft het hoofdbestuur van vv Hees besloten dat het kunstgrasveld wordt aangelegd op veld 1, het hoofdveld.

Dit besluit is genomen tijdens een ingelaste vergadering van het hoofdbestuur op woensdag 21 oktober 2020. Dit besluit zal worden gecommuniceerd met onze leden via de website en met de gemeente.

Namens het hoofdbestuur van vv Hees

en met een groet,

Ed Knies