Zaterdag 26 september Derby Hees 1 - VVZ'49

17 september 2020

Beste Hezianen,

In een jaar dat onze club 70 jaar bestaat, een start wordt gemaakt met de bouw van onze nieuwe clubaccommodatie en waarin we voorbereidingen treffen voor de aanleg van een kunstgrasveld zouden we eigenlijk van feestje naar feestje moeten gaan. Maar de werkelijkheid is anders. De pandemie waar we wereldwijd mee te maken hebben dwingt ons anders te handelen.

In de voorgaande periode is veel overleg geweest binnen het bestuur van vv Hees en met de gemeente, VVZ’49 en voorzitters van andere verenigingen. Het is een ‘duivels dilemma’ om de voetbalcompetitie weer op te starten en ervoor zorgen dat alle coronamaatregelen gehandhaafd blijven. Na veel en goed overleg met verschillende partijen zijn voor de aankomende twee zaterdagen de volgende besluiten genomen:

- Zaterdag 19 september speelt Hees 1 een uitwedstijd tegen Jonathan.

Het bestuur van Jonathan heeft onze supporters gevraagd niet mee te komen. Het bestuur van vv Hees onderschrijft dit verzoek en gaat ervan uit dat iedereen hier gehoor aan geeft. Ook Hees gaat dergelijke verzoeken doen aan bezoekende verenigingen.

- Zaterdag 26 september aanstaande is de derby Hees 1 – VVZ’49.

We hebben in goed overleg met het bestuur van VVZ’49 en de gemeente besloten deze wedstrijd door te laten gaan. Wel zijn er beperkende voorwaarden aan gesteld:

o Er zullen bij deze editie geen bezoekers van VVZ’49 aanwezig zijn;

o Hees zal maximaal 120 trouwe bezoekers van uit- en thuiswedstrijden toelaten.

o In totaal (spelers/staf/trainers/supporters/handhavende bestuurders en vrijwilligers) zullen niet meer dan 200 bezoekers op ons terrein zijn;

o Jezelf aanmelden kan via: secretariaat@vv-hees.nl. Het hoofdbestuur van vv Hees zal de uiteindelijke lijst van bezoekers vaststellen;

o Degene die de wedstrijd bijwonen ontvangen een gezondheidsverklaring. Deze moet op de wedstrijddag (thuis) worden ingevuld en dient als toegangsbewijs;

o De werkploeg van vv Hees zullen daar waar mogelijk als handhavende vrijwilligers worden ingezet;

o Op het terrein van vv hees zullen alle coronamaatregelen opgevolgd moeten worden.

- We zijn hard bezig om de wedstijd via een livestream aan te bieden, zodat alle supporters de wedstrijd toch kunnen volgen. Zodra we hier meer duidelijkheid over hebben zullen we dit communiceren.

Na een voorjaar waarin we abrupt moesten stoppen zijn we met zijn allen toe aan een nieuw ‘normaal’ voetbalseizoen. Helaas gaat ons dit (nog niet) lukken. De maatschappelijke verantwoordelijkheid die wij als vereniging hebben dwingt ons een stap terug te doen. Het is niet anders, het moet.

Wij vertrouwen op jullie begrip.

Namens het bestuur van vv Hees,

Ed Knies Voorzitter