Samen staan we sterk

01 april 2020

Beste Hezianen,

Het kabinet heeft gisteravond aangekondigd dat de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan verlengd zijn. Direct daaropvolgend hebben wij een bericht van de KNVB ontvangen, waarin vermeld wordt dat de amateurcompetitie niet meer worden hervat. Dit bericht hebben we op onze website geplaatst.

Het besluit van de KNVB onderschrijven wij. Met elkaar moeten we er alles aan doen om het coronavirus onder controle te krijgen. Er wordt verwacht dat we thuis blijven en gelukkig doen we dit ook met zijn allen.

Maar het is wel wennen. De club neemt voor velen van ons een belangrijk deel van ons leven in en dat is er opeens niet meer. Het spelen van een wedstrijd, het trainen met je vrienden en vriendinnen en het biertje op zaterdag na het zien van de wedstrijd van ons  erste elftal. Het loopje naar de club is weg, het is er allemaal even niet.

We hebben eerder besloten dat we ons jubileum van 70 jaar dit jaar niet vieren. Ook het jeugdkamp hadden we al afgezegd en dit geldt nu voor alles wat er nog op de planning stond. Er gaat dit seizoen op voetbalgebied niets meer gebeuren op het terrein van de club.

Maar achter de schermen wordt hard gewerkt aan de herstart van het verenigingsleven. We noemen de belangrijkste zaken:

• Uitwerking financiële consequenties corona en een plan van aanpak opstellen
  • Aanstelling nieuwe hoofdtrainer seizoen 2020/2021
  • Samenstelling staf en selectie eerste twee elftallen
  • Indeling jeugdteams
  • Vastleggen jeugdtrainers en -leiders
  • Speel- en trainingsschema opstellen
  • Activiteitenkalender en bezetting kantine seizoen 2020/2021 opstellen
  • Organisatie festiviteiten 70 jarig bestaan van de voetbalvereniging Hees, uitvoering voorjaar 2021 (een jaar later dan aanvankelijk gepland)
  • De aanbesteding van de nieuwbouw van ons sportaccommodatie en de start van de nieuwbouw op 1 juni 2020

In de aankomende tijd  worden jullie geïnformeerd over de  bovenstaande zaken.

Het in verbinding blijven met elkaar is belangrijk. We willen en mogen elkaar niet uit het oog verliezen. En dit hoeft ook niet. Gelukkig hebben we een paar trouwe leden die ons via de sociale media blijven verbinden. Op de website, Facebook en Instagram staan steeds weer nieuwtjes over onze club. Blijft het volgen.

Door nu te doen wat de maatregelen van ons vragen hopen we het virus te verslaan en zodoende weer snel te kunnen beginnen met ons verenigingsleven.  We zetten alles in om deze nare situatie zo goed mogelijk het hoofd te bieden. We moeten elkaar helpen en stimuleren, regelmatig wat lol maken en extra genieten van de mooie dingen die we zien en meemaken, het delen van leukste en mooiste ideeën en zorgen voor de juiste onderlinge energie.

Met elkaar maken we er het beste van, het is niet anders, het moet.

Namens het bestuur van vv Hees

en met een groet

Ed Knies