HEES IN HET NIEUWS

12 april 2019

Beste Hezianen,

In de voorgaande dagen is in de kranten verslag gedaan over de ontwikkelingen buitensport Soest. Tot onze grote spijt wordt onze club met enige regelmaat niet genoemd. Dit leidt tot veel onduidelijkheid en ongenoegen bij leden van onze club. Wij hebben echter geen invloed op dat wat er in de kranten geschreven staat.

Om de ontstane onduidelijkheid en emoties weg te halen heb ik het persbericht van de gemeente toegevoegd. Dit bericht is het uitgangspunt en hierin worden we gewoon genoemd.

Met dit schrijven wil ik melden dat het overleg tussen de gemeente en vv Hees goed en zorgvuldig verloopt. In het gesprek dat wethouder Harrie Dijkhuizen en ik vandaag hebben gehad is nogmaals het vertrouwen in het proces (en elkaar) uitgesproken. Indien gewenst is de wethouder altijd bereid de plannen zelf toe te lichten. Ik hoor wel of daar behoefte aan is.

Er ligt nu een voorkeursmodel waarover een definitief besluit moet worden genomen. (Eerder is hier via de website over gecommuniceerd.) Het college is unaniem voor.

We hopen dat de gemeenteraad op 22 mei aanstaande de plannen van het college ook goedkeurt. Indien dit het geval is gaan we aan de slag met het bouwen van een nieuwe kleed- en clubaccommodatie en vanuit het principe ‘Right tot Challenge’ met het aanleggen van een kunstgrasveld. Dit alles hopen we te realiseren in het jaar dat onze vereniging 70 jaar bestaat, het jaar 2020. Een mooier cadeau kunnen wij onszelf niet geven.

Voor nu, lees het persbericht van de gemeente door en weet dat we er bijna zijn.

Mocht je meer willen weten, spreek me aan. Ik sta eenieder graag te woord.

Met een groet,

Ed Knies