Hees 3 kampioen

19 mei 2018

Op zaterdag 19 mei heeft Hees 3 definitief het kampioenschap naar zich toegehaald door uit te winnen bij VOP.

Door deze winst is het op 3 wedstrijden voor het einde onmogelijk nog ingehaald te worden.

De datum van het kampioenschap wisselde voortdurend, berekening op berekening volgde elkaar in rap tempo op. Vooral veel mitsen, maaren, wat als en stel dat, maakten het onzeker. Is het nu 5 mei, 12 mei of toch pas definitief 19 mei? De verschillende data zorgde voor onrust en andere onhandige zaken. Wij als leiders hebben echter de spelers voortdurend buiten schot gehouden. Zij moesten zich goed kunnen concentreren en focussen op de wedstrijden. Externen gingen zich er mee bemoeien, regelden een zangertje, bestelden bloemen etc. Echter niets kon ons uit onze focus halen. Het elftal en de begeleiding hadden zich vanaf dag 1 een doel gesteld. Kampioen worden, niets mocht of kon daar ook maar iets aan veranderen.

Een seizoen lang bovenaan staan met maar 1 week op de 2de plaats (werden 1 week ingehaald op punten maar hadden wel 4 wedstrijden minder gespeeld) is toch echt een prestatie van formaat.

Korte analyse van dit seizoen:

Een elftal met zeer uiteenlopende kwaliteiten zowel binnen als buiten de lijnen.

Goede spelers die het elftal op beslissende momenten het elftal droegen en leiden.

Mindere (tot nog mindere) spelers die zich schikten in hun rol van wisselspeler en dit deden voor het collectief.

Het hebben van een zeer sterke middenas die voor aanvoer zorgde naar de doelpuntenmakers maar die ook zorgden voor een solide verdediging.

Trouwe supportersschare die wekelijks langs de lijn stond om ons elftal toe te juichen! (dank jullie wel, jullie waren super!

Al met al een top elftal waarbij iedereen zijn steentje heeft bijgedragen.

Het dik verdiende kampioenschap is dan ook groots gevierd. Na de uitzinnige vreugde uitbarsting op het veld met vuurwerk, champagne en rookpotten werd de thuisreis ingezet.

Uitzinnige taferelen op de route met drommen publiek langs de kant.

Vervolgens feesten bij ons mooie cluppie met als klap op de vuurpijl een huldiging op veld 1.

De dag werd afgesloten in café het Hartje met een hapje en een drankje. Ver na middernacht keerden een ieder huiswaarts met de zakken flink gevuld. De één op weg geholpen door zijn partner de ander heel dapper alleen maar hoe dan ook met een spoor achterlatend!

Mocht u ergens in Soest een, op het oog argeloos achtergelaten, jas zien liggen. Schroom niet maar neem contact op. Menig speler is huiswaarts gegaan met achterlating van spullen.