Hees 3 - Winterkampioen

01 februari 2018

Het 2de vlaggenschip van HEES is op ramkoers. Met slechts 2 verliespunten tot aan de winterstop ligt het kampioenschap echt binnen handbereik. Te vroeg in euforische stemming komen blijft gevaarlijk. Dat bleek eens te meer bij de eerste wedstrijd van 2018. Uit tegen de Posthoorn werd op dramatische wijze gelijk gespeeld.

Veel spelers bleven ver onder hun niveau van voor de winterstop. Alleen Hansie Toilet speelde de sterren van de hemel of misschien toepasselijker gezegd, de vliegen uit de pot!

Hansie sleurde ouderwets over het veld, liep gaten dicht die anderen lieten vallen en strooide met weergaloze passes. We gaan er maar vanuit dat deze inzinking eenmalig was. Nu theoretisch 7 punten voor dat mag toch niet meer verspeeld worden.

Wekelijks aanwezig op de training is dan wel een vereiste.

De boeg met geblesseerde spelers is momenteel groot. Rik Altena heeft net te horen gekregen dat zijn Ikea-knie nodig aan reparatie toe is. Nadeel van de Ikea-knie is echter dat, zoals u ongetwijfeld wel weet, er altijd onderdelen missen of dat er verkeerde onderdelen geleverd worden. Momenteel loopt Rik dan ook met het model Björn rond. Dit is een ouderwets en incompleet model. Het wachten is dan ook op nieuwe onderdelen. Daar Rik zelf niet bijster handig is moet hij dus wachten op de Ikea-man die het voor hem zal fiksen! Rik sterkte de komende maanden met je herstel.

Ook onze pitbull achterin, Sheridan Krooden, is niet helemaal juist in elkaar gezet. Zijn schouderpartij is bij het kwasten in een verkeerde houding komen te staan. Hierdoor dreigde zijn arm schuin omhoog te gaan staan. Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en heeft dan meer iets weg van het Duitse Ikea-model Fuhr. Sheridan moet daar niets van hebben en eiste dan ook bij de leverancier dat zijn arm weer in “normale” houding zou komen te staan. Zo’n Oktoberfest kan dus zeer kwalijke gevolgen hebben blijkt nu. Voor Sheridan dus geen lederhose meer laat staan een Bierfest!

Rik en Sheridan hopelijk volgend seizoen weer van de partij mannen!

Tot slot in deze malaise nog ons wonderkind Niels Brouwer. Niels zat niet lekker in zijn ietwat te ruime velletje en vond het nodig om na een middag en avond flink doorhalen bij Hees en kroeg (Schon wieder das verdammte Oktoberfest!!) eens flink de Bob de Bouwer uit te hangen in zijn woonomgeving. Gelukkig kwamen alle televisiehelden gelijk helpen. Help mijn man is klusser, Eigen huis en tuin, en Ik vertrek stonden direct bij hem aan de deur. “Ik vertrek” had financieel gezien de beste aanbieding en zo vertrok Nielsje voor een aantal weken naar het mooie Zuid Afrika om daar zijn leventje weer op de rit te krijgen. Vervolgens werd hij overgeplaatst naar het altijd mooie en gezellige Amsterdam alwaar een “veilig huis” voor hem klaarstond. Niels kijkt het daar nu even aan maar heeft al grootse plannen om zich definitief in het vreselijke plaatsje Eindhoven (dat kun je echt niet behoorlijk opschrijven) te vestigen. Dit betekent nog een aderlating dit seizoen.

Al met al staat Hees 3 voor een grootse uitdaging. Wanneer iedereen zijn best blijft doen en keihard voor een ander wil werken komt het vast goed. Samen staan we sterk!

Mannen val dus niemand af, denk niet dat je zelf te goed bent en dus altijd moet spelen maar accepteer en draag het als een man!

Groeten W.C. Duck