Hees 1- Trainingskamp 2018

01 februari 2018

In de winterstop gaan de meeste teams naar het verre zuiden om de voorbereiding te starten op de tweede seizoenshelft. Zo ook Hees uit Soest zocht dit jaar het verre ‘zuiden’ op. Dit jaar niet met een luxe touringcar of vliegtuig, maar met eigen vervoer vertrokken wij vrijdagmiddag naar het bijna twee uur verre gelegen Schin op Geul te Limburg. Daar hadden wij de beschikking over zeer luxe bungalows op het residence park ‘ Valkenburg’. Hees ging op zoek naar de roots van trainer Valkenburg, komt ie nu wel of niet uit een grot! Bij de receptie werden de sleutels strategisch verdeeld en kon iedereen zijn plekje bemachtigen in de luxe huisjes.  In 1 huisje werd het duidelijk dat we echt te maken hebben met de PlayStation 4 generatie. De trainer werd tweemaal getrakteerd op een nederlaag met het spelletje FIFA18.  Na een verfrissing onder de stortdouche en dito verkleedpartij vertrokken we met de luxe lijnbus 85 richting Valkenburg. Daar mochten we aanschuiven bij de steengrill, met aansluitend 1,5 bowlen. Voor sommige jonge mannen duurde het bowlen te lang, want het testosteron gierde al door de lichamen. Het uitgaansleven en daarbij horende afleiding moest ontdekt worden.  Het was nog lang onrustig...

De zaterdag:

De volgende ochtend werd om 8:30 uur de plaatselijke bakker bezocht door de staf en kwamen met een achterbak vol diverse broden weer het park oprijden.  Ondanks het vroege tijdstip waren de meeste luikjes weer open!  In een aantal huisjes waren de tafels keurig gedekt en zelfs de eieren al gekookt!! In de ochtend stond er een training op het programma bij de plaatselijke voetbalvereniging SV Geuldal. De twee uur durende training stond vooral in het teken van lekker bezig zijn en plezier maken! Na de training en een wandeling richting het park kon iedereen gaan  douchen en gezamenlijk lunchen. Daarna  vertrokken we richting de grotten van Valkenburg om daar een 1,5 uur durende mountainbiketocht te fietsen. Na de ‘ medische keuringen’ en de veiligheidsinstructies gingen wij gesplitst in twee groepen door de donkere grotten. De tocht met diverse hindernissen en coachmomenten was interessant. Het zwaarste gedeelte van de tocht was vanuit de grotten (40 meter diep) weer boven de grond te verschijnen, liefst 163 traptreden omhoog was een zware conditionele test voor sommige personen. In de avond verschenen er twee Heziaanse gasten in de personen van Jurre de Graaf en Niels van Mourik. Met deze extra gasten werd lijn 53 gepakt richting Margraten, waar de plaatselijke Wok 2,5 uur bezoek kreeg van ons. Na het dineren werd met lijn 55 koers gezet richting het uitgaansleven van Valkenburg. Hier werd nog lang aan de teamspirit gewerkt!

De zondag:

Yvonne en Gert Jan bezochten weer de plaatselijke bakker, terwijl de trainers Andre G. en Harold V. een footgolf parcours van 10 holes gingen uitzetten over het park. Na het ontbijt verschenen de spelers 1 voor 1 op de afgesproken tijd/plek voor de afsluitende activiteit. In teamverband met zo min mogelijk balcontacten het parcours afleggen. Het bleek voor een aantal teams een behoorlijke opgave het parcours met diversiteit aan hindernissen en technische vaardigheden af te werken. Na de activiteit werden de laatste spullen gepakt en de huisjes in nette staat achter gelaten. Rond 13:00 uur vertrokken we weer naar Soest waar iedereen zijn bed snel weer opzocht.

Graag willen wij het Bestuur bedanken voor deze mogelijkheid!

Door aan teambuilding te werken zijn we door het gelijke spel bij FZO en de winst op Eemboys en OSO goed uit de winterstop gekomen. We zijn nog steeds in de race voor iets moois!!

Met sportieve groet,

De fanatieke trainer