Het nieuwe pupillenvoetbal

01 februari 2018

Wedstrijdzaken-app

Alle Onder 7 t/m Onder 12 teams zijn op 1 februari 2018 overgestapt naar het invoeren van uitslagen via de Wedstrijdzaken-app. Vanaf 1 februari is het niet meer mogelijk om uitslagen in te voeren via Sportlink Club.

Deze aanpassing is een logisch gevolg van de invoering van het mobiel digitaal wedstrijdformulier aan de start van dit seizoen. Nu veel teams de voordelen ervaren van het ‘mobiel’ verwerken van uitslagen wordt dit mobiele gemak ook uitgebreid naar de lagere leeftijdscategorieën. Bovendien wordt hiermee ingespeeld op de vraag van veel clubs om alle wedstrijdadministratie te verwerken in één systeem.

Tweede fase nieuwe wedstrijdvormen in het pupillenvoetbal (2018-“19)

Vanaf komend seizoen (2018/'19) start de tweede fase van de introductie van de nieuwe wedstrijdvormen in het pupillenvoetbal. Vanaf dan gaan ook alle onder 10 t/m onder 12 pupillen spelen in een nieuwe wedstrijdvorm waarbij optimaal spelplezier en voetbalontwikkeling voorop staan.

De onder 10 pupillen spelen vanaf het nieuwe seizoen 6 tegen 6 wedstrijden, de onder 11 en 12 pupillen beginnen aan de 8 tegen 8 wedstrijdvorm. Om iedereen goed voor te bereiden op dit nieuwe seizoen pupillenvoetbal organiseert de KNVB de komende maanden speciale informatiebijeenkomsten door heel Nederland waar ook een afgevaardiging van Hees naartoe zal gaan.