JO10-1 Wie niet weg is, is gezien

01 februari 2018

Na een paar weken van rust is de JO10-1 er helemaal klaar voor om weer gezien te worden op het veld. Afgelopen december werden we winnaar in de poule voor de bekercompetitie. De knock-out wedstrijd tegen DOSC-2 vond afgelopen zaterdag 3 februari plaats. In de kou en regen moesten we het opnemen tegen een team dat speelt in de 2e klasse (wij spelen 4e klasse). En dat was te merken….helaas hebben we met dikke cijfers verloren en was de strijd voor een plekje in de regio finale gestreden. Maar voor ons gevoel hadden we allang gewonnen!

We strijden in deze competitie tegen negen andere teams uit de plaatsen Bussum, Amersfoort, Hoogland, Loosdrecht en Baarn. Om te kunnen groeien in de competitie wordt er steeds meer getraind op positiespel. Maurice van Agterveld is aangehaakt in het kader van coach de coach om zo het team voor te bereiden op het spelen op groot veld.

Momenteel spelen wij bewust met twee keepers en een reserve keeper. Zij wisselen elkaar om de week af. Zo krijgen de spelers de kans om op beide vlakken te ontwikkelen en daarna een bewuste keuze te maken waarin ze verder willen. Daarnaast maakt het het team heel flexibel inzetbaar. De lange termijn doelstelling is uiteraard één vaste keeper en één reserve keeper.

Het JO10 team bestaat uit 10 spelers en er wordt een speler, Stefan, klaargestoomd om over een tijdje te debuteren in de competitiewedstrijden. Ook het animo voor Hees onder de meiden groeit. Met nog drie of vier extra meiden tussen de 8-10 jaar kunnen we een heus MO10 team starten, hoe leuk zou dat zijn en hoe mooi kunnen we hiermee de vereniging op de kaart zetten.

Dus ken je nog stoere meiden in je omgeving in bovengenoemde leeftijdscategorie, dan zijn ze meer dan welkom!! Dit geldt uiteraard ook voor de jongens😉.

Tot ziens langs de zijlijn!!

Leiders JO10-1

Marloes & Joyce

Winterstop: Bowlen, voetbalclinic van Hees 1 en de snertloop.