V.v. Hees
Voetbalvereniging Hees
wijziging emailadressen - Beste allen, Let op: emailadressen zijn aangepast van vv Hees, streepje is eruit bij de dubbele benaming. bv. wedstrijdzaken-senioren@vv-hees.nl is geworden wedstrijdzakensenioren@vv-hees.nl

Jaarverslag seizoen 2017-2018

19 november 2018

Een jaarverslag is een verslag over wat er in een jaar gebeurd is en wat er aan resultaten bereikt is. Dit zorgt voor transparantie en een stuk betrokkenheid. Graag willen wij u hierin meenemen.

Al jarenlang wordt Hees in het ongewisse gelaten door gemeente en overige betrokken instanties met betrekking tot het verbouwen/verhuizen van de accommodatie. Zo konden wij u vorig jaar melden dat er een nieuw accommodatie op het terrein Hees zou komen. In december 2017 werd een meningspeiling gehouden en daar hebben de leden goed aan meegewerkt. De uitkomst hiervan was dat 79,3% van de leden aangaf op de huidige locatie te willen blijven en 69,9% van de leden tegen een verhuizing naar de nieuwe locatie Pijnenburg was.

Inmiddels is er weer veel gebeurd en zijn er gemeenteverkiezingen geweest. Dit heeft uiteraard impact gehad op het beleid van de buitensport. Alles is vertraagd, maar achter de schermen is het bestuur hier druk bezig om duidelijkheid te scheppen. Het proces loopt nog steeds en wij geven de moed niet op. En zal er in 2019 daadwerkelijk een verandering plaatsvinden. Uiteraard begrijpen wij ook dat de geloofwaardigheid er een beetje af gaat, maar wij houden vol.

Uiteraard stellen wij iedereen op de hoogte, indien er belangrijke veranderingen zijn, via de website, clubkrant en dergelijke.

Wij mogen terugkijken op een goed seizoen en trots zijn op onze spelers. Hieronder een kleine greep uit de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Uiteraard kunnen we niets alles uitlichten.

Alle jeugdteams speelden het hele seizoen niet onverdienstelijk en wonnen regelmatig hun partijtje voetbal. Tevens hebben er een aantal wijzigingen plaatsgevonden door het seizoen heen. Eén daarvan is dat de JO15-2 door gegaan als JO14-1. Uiteindelijk mochten zij genieten van een welverdiend kampioenschap op zaterdag 26 mei. Proficiat!

En de MO19-1 in aantal leden naar beneden ging en nu uitkomen voor vrouwen 18+. Hierdoor zijn zij op de vrijdagavond te komen spelen (7X7).

De JO13-1 heeft het najaar kampioenschap behaald.

Hees 3 mocht ook genieten van hun behaalde kampioenschap. Op 19 mei was het dan eindelijk zover. Er is wat onduidelijkheid geweest met de datum, maar dat mocht niets veranderen aan het resultaat. Een seizoen lang bovenaan staan met maar 1 week op de tweede plaats. Zij werden in 1 week ingehaald met 4 punten, maar Hees 3 had 4 wedstrijden minder gespeeld. Is toch een prestatie van formaat. Klasse!

Ook bij Hees 2 zijn veel veranderingen geweest het afgelopen jaar. Nu een klasse lager ingedeeld, om beter tot hun recht te komen en gewaardeerd te kunnen worden voor hun inzet. Focus komend jaar is een goede teambuilding en op naar een goeie verdiende positie in de poule.

Roel Roest is sinds 1 juli bij Hees begonnen en is tevens betrokken bij de trainingen van Hees 2.

Hees 1, het is ons allemaal niet ontgaan. In mei pakte zij de 2e periode, wat zekerheid gaf op de nacompetitie. Dit heeft iedereen geweten, want er kwam een promotie uit naar de 3de klasse.

Een woord van dank aan de trainers, leiders, supporters en ouders die voor het vervoer van en naar de wedstrijden zorgden is hier meer dan op zijn plaats.

Traditioneel werden er gedurende het seizoen een groot aantal activiteiten voor zowel de jeugd als senioren georganiseerd. Hierin hebben we een betere verdeling gemaakt en waren de activiteiten goed bezocht.

De Grote Clubactie lag onder de loep, maar is gebleken dat dit wel de moeite waard is om te blijven continueren. Wel wordt er over nagedacht om dit bij de ‘jongere jeugd’ neer te leggen. Gebleken is dat de oudere hier minder actief in zijn.

Wij kunnen terugkijken naar een geslaagd Van Emst toernooi en een fantastisch jeugdkamp. Hier onderscheidt Hees zich in ten opzichte van andere verenigingen en het wordt zeer gewaardeerd onder de jeugd. Daarnaast zijn er nog meerdere activiteiten geweest, zoals het (zonovergoten) kleutervoetbaltoernooi, voetbalclinic met de JO7 en de JO10, onder leiding van afvaardiging van Hees 1.

De website van Hees is vernieuwd en mogen we spreken van een geslaagd project. Het is gebruiksvriendelijker geworden en wij merken dan ook op dat de site goed bekeken wordt.

Vertrouwenspersoon

Gedurende het afgelopen seizoen werd er geen enkele maal een beroep gedaan op de vertrouwensman binnen onze vereniging Job van Oldenbeek. Tevens zijn wij nog steeds op zoek naar een vrouwelijk vertrouwenspersoon, zodat het laagdrempelig is voor de vrouwelijke spelers van vv Hees.

Bestuur

Het Hoofdbestuur (bestaande uit Voorzitter, Vice- voorzitter, Secretaris, Penningmeester, Hoofd Jeugdcommissie, Sponsorcommissie en Technische zaken Senioren) vergadert maandelijks met als hoofdtaak de vereniging in goede banen te leiden.

Afgelopen jaar hebben wij Roel Roest en Andre van Arnhem mogen verwelkomen en is het bestuur weer volledig bemand. Dit maakt dat het werkzaam blijft voor alle bestuursleden en eenieder in zijn/ haar kracht mag staan.

Duidelijkheid creëren wij door goede spelregels en een goede speelwijze. Beide onderdelen komen terug in het handboek van Hees, in te zien via de website. We beschrijven hoe de structuur van voetbalvereniging Hees er uit ziet, maar ook zeggen we wat over de speelwijze. Dit laatste komt vooral terug in het hoofdstuk ‘Normen en Waarden’. Met het hoofdstuk ‘Normen en Waarden’ willen we voorkomen dat de leden van voetbalvereniging Hees het gevoel krijgen dat we met een wijsvingertje iedereen vertellen wat wel en niet mag. Wat we willen bereiken is dat voetbalvereniging Hees die club blijft die het is en waar we met veel plezier komen om plezier te beleven aan onze sport, voetbal. Het handboek zal, met de vele wijzigingen, opnieuw onder de loep genomen worden en komend jaar klaar zijn.

Eén van de vele wijzigingen is dat de nieuwe AVG van kracht en wordt goed opgepakt door de leden, dank daarvoor. Dit maakt mogelijk dat wij onze informatiebronnen verantwoord en met toestemming kunnen voortzetten.

En uiteraard is het bestuur druk, in samenwerking met de gemeente Soest, met de toekomstplannen voor v.v. Hees.

Jeugdcommissie

Het zal allen niet onbekend zijn, dat in verband met achterstallig onderhoud aan het complex, de aanwas van de jeugd moeizaam is geweest het afgelopen jaar. Toch mogen wij niet klagen gezien de cijfers en vergeleken bij onze concullega’s. Er op dit moment wel een groei zit bij de JO8 en er een trainer bij komt, omdat dit niet meer op te vangen is met één trainer.

Ledenbestand

Totaal

*  exclusief kabouters

Trainers

Er zijn aardig wat wijzigingen geweest bij de trainers, hierbij een kleine greep:

• Hees 2: A. Geurtsen weg en is opgepakt door Roel Roest en Wouter de Nooy.
  • Johan van Roekel assistent trainer Hees 1.
  • Nieuwe namen zijn Danny en Mike v/d Laar.
  • Michael Vonk weer terug is van weggeweest, welkom!
  • Henk Reddering de keeperstraining heeft teruggegeven en wij hier nog op zoek zijn naar een vervangt persoon.
  • Charles Roest heeft zich weer afgelopen jaar volledig ingezet voor de geblesseerde onder ons. Weliswaar is hij de verzorger van Hees 1, maar inmiddels wel een begrip binnen de vereniging.

Kantine

De omzet van de kantine is en blijft de ‘levensader’ van onze vereniging. Onze dank gaat uit naar het vaste team van de kantine en al die vrijwilligers die assisteren om leden en bezoekers van een hapje en een drankje te voorzien.

Er heeft een kleine prijsverhoging plaatsgevonden, dit vanwege de verhogingen van de leveranciers. Dit zal jaarlijks meegenomen worden en opnieuw worden bekeken. Vele jaren is de verhoging niet doorgevoerd, dat was een bewuste keuze. Maar om er niet op toe te moeten leggen, zal er een jaarlijkse herberekening gemaakt worden en enkel toegapas worden op desbetreffende producten.

Een groot succes is de warmhoud-oven, met de saucijzen- en kaasbroodjes. En hebben wij een nieuwe koelkast aan mogen schaffen voor de frisdranken, met dank aan de Club van Honderd.

Afgelopen seizoen hebben wij moeten besluiten om op maandagavond en woensdagavond de kantine niet te openen. Wij begrijpen ook dat dit geen visitekaartje is, maar dit noodzakelijk is vanwege geen invulling van barpersoneel.

Ook afgelopen jaar zijn er een aantal zaterdagen geweest dat er een zanger was georganiseerd, wat voor Hees een gezellige aangelegenheid was en daardoor de inkomsten voor de vereniging aangenaam verhoogd werden. Vanwege dit succes, zal dit ook komend jaar op de activiteitenagenda staan.

Toch merken wij op dat er niet altijd gehoor wordt gegeven aan het regelement en is herhaling hiervan belangrijk, dus:

Er mag buiten de kantine en het terras geen alcohol genuttigd worden. Ook is het niet toegestaan om met glaswerk langs het veld te staan.

Vrijwilligers

Vrijwilligers worden niet betaald, niet omdat ze waardeloos zijn, maar…..omdat ze onbetaalbaar zijn!

Omdat een vereniging geen bestaansrecht heeft zonder vrijwilligers, werd ook dit afgelopen seizoen alle vrijwilligers bedankt door middel van een hapje en een drankje.

Wel hebben wij geconstateerd (zie ledenbestand schema) dat het weer oploopt, waar wij erg blij mee zijn. Toch nog niet alle functies ingevuld kunnen worden en zo ook het werven van vrijwilligers een aandachtspunt zal blijven zijn.